Paweł Tymczak

Strona internetowa: www.tymczak.pl

Auto:

Suzuki Swift Gti MK1, seryjnie 101 KM i 113 NM, idealne autko do pierwszych startów na 1/4 jest lekkie i ma potencjał.

Nadwozie:

- szyby z poliwęglanu

- maska, błotniki oraz klapa z żywicy

- amortyzatory seryjne ustawione  na sztywno

- felgi magnezowe 13 cali

- opony Dragowe MT 22/8/13

- bak paliwa 1 galon

- pompa paliwa Walbro 255

Silnik:

- blok silnika G13B

- głowica: powiększone i wypolerowane kanały, splanowana max, poprawiona komora spalania

- tłoki kute 76 mm USA - wał kuty zmniejszona waga polerowany

- korby kute zmniejszona waga polerowane

- sprzęgło spiekowe 3 łopatkowe, wzmocniony docisk

- kolektor dolotowy 4 przepustnice  Hayabusa

- dwie listwy wtryskowe, wtryskiwacze 320

- świece Denso

- kable  WN Magnecor

- wałki 292/288

- elektronika i sterowanie jednostką Krzysztof Sereda

- świnka Det2

Osiągnięcia:

Hungary Drag Championship 2009 Class P1PRO

Puchar Polski w Drużynie 2009

Puchar Polski w klasie Mini 2008

I-Vice Mistrz Polski w klasie Mini 2008

Mistrz Dolnego Śląska w wyścigach na 1/4 mili 2005

Rekord Europy ET 13.007s klasa 1400 N/A

Rekord Polski ET 13.117s klasa Mini

Rekord Czech ET 13.642s klasa 1400 N/A

Rekord Węgier  ET 13.117s klasa 1550 N/A

Rekord Słowacji ET 13.649s klasa 1400 N/A

Co skłoniło Cię do startów w wyścigach na 1/4 mili?

Wyścigi NHRA w USA a zwłaszcza prędkość jaką uzyskują samochody w tak krótkim czasie.

W zawodach startujesz kompletnie zmodyfikowanym Suzuki Swiftem GTI, czemu akurat ten samochód?

Zaczynałem swoją przygodę z 1/4 mili od Fiata Uno 1.4. Udało mi się podnieść moc z 70 KM do 96 KM, lecz to był już kres jego możliwości. Samochodem tym zdobyłem Mistrzostwo Dolnego Śląska w 2005 roku, aczkolwiek czasy które uzyskiwałem (16.635) były dalekie od czołówki Klasy Mini, dlatego też zdecydowałem się na zakup auta, które fabrycznie dysponowało większą mocą. Mój wybór padł na Suzuki Swift Gti Mk1 moc wyjściowa 101 KM i 116 Nm. To że padło na model Mk1 to ze względu na wagę, a wiadomo nie od dziś że im mniejsza waga tym mniej mocy potrzeba by auto rozpędzić. A wygląd auta.. no cóż, dżentelmeni o gustach nie dyskutują.

By liczyć się w stawce najlepszych trzeba kompleksowo podejść do tuningu silnika, nie inaczej było w Twoim przypadku. Silnik twojego Gti został kompleksowo zmodyfikowany, co zostało w nim zmienione?

Mniej by było do wymienienia co nie zostało zrobione.. Zacznę od bloku silnika - pozostał oryginalny G13B a pojemność została zwiększona do 1348 cm3 poprzez zastosowanie kutych tłoków o średnicy 76mm. Kompresja została zwiększona do 20. Kute korby sprowadzone z USA odelżone i wypolerowane na lustro. Wał kuty, panewki ACL Racing, powiększone kanały olejowe. Głowicę przygotowana w firmie Cezar z Wrocławia (http://www.glowice.pl), powiększone i wypolerowane kanały, zastosowano większe zawory , planowana głowica, poprawiona komora spalania. Wałki rozrządu przygotowano w Firmie Henrich Tuning z Wrocławia (http://www.heinrich-tuning.pl), są przystosowane do silnika wysokoobrotowego. Skrzynia biegów  poprawiona przez firmę Roberta Zagwojskiego z Wrocławia (http://www.skrzynie-biegow.wroclaw.pl), zmienione przełożenia na krótsze i założona szpera 100%. Elektronikę silnika zmodyfikował Krzysztof Sereda z Wrocławia (https://www.obd2.pl), obecnie oryginalny komputer wspomagany jest przez Ecumaster i elektronikę autorstwa Krzysztofa Seredy. Układ dolotowy zastosowany w Swifcie pochodzi z motocykla, są to 4 przepustnice z Hayabusy oraz dwie listwy wtryskowe sterowane osobno. Kolektor wydechowe 4-1, i całkowicie przelotowy wydech.

Jakimi osiągami możesz się pochwalić na chwile obecną?

Auto po ostatnim strojeniu dysponuje mocą 182 KM przy 10200 Obr/min. i 178 NM przy 8600 Obr/min.

Z powodu braku toru w Polsce, przy takiej mocy powstaje już spory problem z trakcją. Jak Ty sobie z tym poradziłeś?

Zastosowałem opony dragowe Mickey Thomson  o szerokości 22/8/13, lecz to i tak przy tej wadze i przednim napędzie jest dalej wielkim problemem by ruszyć z miejsca nie tracąc trakcji.

Twój Swift wyróżnia się dość agresywnym kolorem, czy oprócz samego lakieru zaszły jakieś zmiany stylistyczne?

Maska oraz klapa są zrobione z żywicy a szyby zastąpione poliwęglanem.