Auto Świat Goodyear: historia sukcesu Vectora

Goodyear: historia sukcesu Vectora

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wprowadzając w 1986 roku pierwszą oponę Vector, inżynierowie Goodyeara otworzyli nowy rozdział w historii technologii oponiarskich. Dzisiejsza szósta generacja Vectorów jest dowodem na ciągłe zaangażowanie firmy w ulepszanie technologii. Goodyear podjął wyzwanie stworzenia opony oferującej doskonałe osiągi przez cały rok. Efektem tych prac jest Goodyear Vector4Seasons.

Goodyear: historia sukcesu Vectora
Auto Świat
Goodyear: historia sukcesu Vectora

Doskonałe wyniki w testach osiągane przez każdą generację Vectorów są rezultatem wykorzystania innowacyjnych technologii produkcji opon. Od samego początku Vector został pomyślany i opracowany jako zupełnie osobna kategoria ogumienia. Osiągnięcie najwyższych parametrów na drodze we wszystkich warunkach, przez cały rok wymaga więcej, niż tylko przystosowania opony zimowej do warunków letnich przez zastosowanie twardszych składników w bieżniku.

Sekret sukcesu całorocznych opon Goodyeara leży w opracowaniu i udoskonaleniu odpowiedniej dla każdej pogody mieszanki krzemionkowej, połączonej z inteligentną konstrukcją bieżnika SmartTREAD.

Inżynierowie Goodyeara w kolejnych generacjach Vectora nieustannie udoskonalali SmartTRED. Od piątej generacji na boku opony umieszczane są zarówno symbol M+S (z ang. mud + snow - błoto + śnieg) oraz płatek śniegu, co oznacza, że są to opony w pełni zimowe, zarówno pod względem zalet dla użytkownika, jak i w kontekście wymogów prawnych.

Na wybór opon mają wpływ czynniki klimatyczne i geograficzne oraz nawyki kierowców. W samych tylko Niemczech około 4,5 miliona osób nie zmienia opon na zimowe (11% niemieckich kierowców) . Tymczasem używanie opon letnich przez cały rok może powodować zagrożenie nie tylko dla kierowców, ale i innych użytkowników drogi.

W strefach łagodnego klimatu zimą Goodyear Vector4Seasons oferuje kierowcom alternatywę dla niewygodnych zabiegów związanych ze zmianą opon. Osnowa, kształt profilu i bieżnika sprawiają, że opona jest bardzo wytrzymała, podczas gdy bloki wykonane w technologii lameli waflowych 3D zapewniają dobrą przyczepność, nawet gdy opona jest już nieco zużyta.

To przekłada się na większą żywotność i doskonałe osiągi niezależnie od pory roku. Vector4Seasons to świetna alternatywa dla kierowców, którzy zazwyczaj używają jedynie opon letnich, zwłaszcza w regionach o mniejszych opadach śniegu i łagodniejszych zimach.

Kierowcy z obszarów, w których opady śniegu są bardziej obfite, a zima trwa dłużej powinni nadal zmieniać opony z letnich na zimowe. Jednak na terenach o małej różnicy wysokości i łagodnych zimach kierowcy mogą korzystać z opon całorocznych.

Vector jest jedną z niewielu prawdziwie całorocznych opon oznaczonych symbolem płatka śniegu. Oznacza on, że kierowcy mogą polegać na niej nawet podczas jazdy prawdziwie zimowych warunkach. Goodyear Vector4Seasons to opona wszechstronna: doskonale zachowuje się na lodzie i śniegu, jak również na suchych i mokrych nawierzchniach.

Sukces całorocznej opony Vector opiera się na dwóch kryteriach: technologii i wynikach w testach. Technologia stosowana w Vectorach jest nieustannie rozwijana w laboratoriach Goodyeara. Zaangażowanie w jej ciągłe ulepszanie jest źródłem dobrych wyników, osiąganych w testach od samego początku.

Każda generacja opon Vector odnosiła sukcesy w różnych testach: Od 1986 roku, ADAC (Niemieckie Stowarzyszenie Samochodowe) przyznawało Vectorom w testach dobre i najwyższe noty. Kolejne generacje Vectorów były również testowane przez niemiecką organizację certyfikującą TÜV SÜD Automotive, grupę ochrony bezpieczeństwa konsumentów Stiftung Warentest oraz różnorodne magazyny samochodowe.

We wszystkich opona odnosiła dobre rezultaty i uzyskiwała rekomendacje. Dzięki konsekwentnie dobrym wynikom testów, z biegiem lat opony Vector Goodyeara zyskały renomę i zaufanie klientów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków