Jakie skutki w Państwa firmie wywołała pandemia?

Od początku kryzysu zdrowotnego Covid-19, priorytetem dla Groupe PSA jest ochrona zdrowia swoich klientów i pracowników oraz zapewnienie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa. W związku z tym Groupe PSA zdecydowała na początku epidemii o zamknięciu zakładów produkcji samochodów i podzespołów.

Wdrożyliśmy również odpowiednie środki w pozostałych jednostkach i miejscach pracy, w zależności od lokalnego kontekstu. Oprócz rygorystycznych protokołów sanitarnych, opracowaliśmy katalog pragmatycznych rozwiązań odpowiadających na obecne wyzwania, takich jak uruchomienie wirtualnych salonów w celu ułatwienia prezentacji oferty i kontaktów klientów z naszymi dealerami. Klienci mogą korzystać z różnych form komunikacji zdalnej, w tym z wideo i czatów, a także z wyszukiwarki samochodów dostępnych od ręki. Większość czynności związanych z zakupem samochodu można wykonać bez konieczności wychodzenia z domu. W autoryzowanych serwisach naszych marek wprowadzono również rozwiązania on-line oraz dodatkowe procedury higieniczne.

Jak bardzo zmniejszyła się produkcja i sprzedaż samochodów Waszej marki?

Ze względu na całkowite lub częściowe zamknięcie się krajów w Europie, tylko w kwietniu sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła o prawie 80 proc. W Polsce, która nie była całkowicie zamknięta, sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych spadła o niecałe 66 proc. w kwietniu i około 54 proc. w maju. Jest to bezprecedensowa sytuacja, która dotknęła również Groupe PSA.

Jak długo potrwa odbudowa sprzedaży samochodów do poziomu sprzed pandemii?

W tej chwili trudno to przewidzieć. Sprzedaż znów zaczyna powoli rosnąć, ale jest jeszcze zbyt wcześnie, aby dostrzec wyraźny trend i mówić o ożywieniu. Na pewno powrót do normalności będzie wymagał czasu.

Na czym głównie będzie skupiać się działalność Państwa firmy po pandemii? Jakie nowe wyzwania stanęły przed firmą?

Ochrona naszych pracowników i ochrona naszej firmy pozostają dla nas dwiema głównymi zasadami prowadzenia działalności biznesowej. Monitorujemy rozwój sytuacji na rynku i reagujemy stosownie do zapotrzebowania.

Produkcja rusza stopniowo i przy zachowaniu środków ostrożności. Zakłady Groupe PSA w Tychach i Gliwicach niedawno wznowiły produkcję. Ponieważ nasza działalność przemysłowa jest uzależniona od wyników handlowych, stopniowo i w bezpiecznych warunkach uruchamiamy nasze zakłady pod kątem produkcji samochodów, na które jest zapotrzebowanie. Przez najbliższe tygodnie i miesiące te kryteria będą leżały u podstaw podejmowanych przez nas decyzji.

Czy zostanie utrzymana dotychczasowa gama modelowa, jakie zmiany mogą nastąpić?

Będziemy kontynuować naszą ofensywę modelową. Wprowadzamy na rynek kluczowe modele, takie jak nowy Opel Mokka, Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, nowy model Citroëna w segmencie C oraz DS 9. W segmencie lekkich samochodów dostawczych wprowadzamy w pełni elektryczne wersje Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy i Opel Vivaro-e – modele całkowicie bezemisyjne, które już w tym roku będą dostępne w sprzedaży.

Czy motoryzacja nadal będzie skupiać się na rozwoju technologii i produkcji aut ekologicznych, elektrycznych, wodorowych?

Groupe PSA realizuje wyznaczony przez Unię Europejską cel w zakresie emisji CO2 na poziomie 95 g/km. Zgodnie z naszą strategią elektryfikacji, do 2025 r. cała gama modeli grupy będzie zelektryfikowana. W naszych modelach oferujemy wydajną i zaawansowaną technologię napędów niezależnie od tego, czy dotyczy ona silników benzynowych, wysokoprężnych, czy też w 100 proc. elektrycznych. To klient zdecyduje, która z nich najlepiej odpowiada jego potrzebom.