Czterodniowa przygoda rozpoczęła się w centrum BMW Welt w Monachium, a zakończyła wizytą na torze testowym Bridgestone w Aprilii pod Rzymem.

Dla uczestników alpejskiej przygody: Claudii Wohl ze Stemwede, Olivera Widmanna z Freudenstadtu i Christiana Lorenza z Laudenbach, którzy nigdy wcześniej nie prowadzili auta elektrycznego, było to niezapomniane przeżycie.

Cel pierwszego etapu, miejscowość Zell am See, znajdował się około 170 km od Monachium. – „Na początku człowiek często patrzy na wyświetlacz, by sprawdzić, jaki jest zasięg auta. Jednak po jakimś czasie można się do tego przyzwyczaić i nie jest to już problemem” – komentował nasz kierowca testowy Christian Lorenz pod koniec pierwszego dnia.

Drugi etap podróży miał długość 325 km z Zell am See do miejscowości Mira niedaleko Wenecji. Meandry alpejskiej drogi wysokogórskiej Grossglockner były świetną okazją do przetestowania, jak prowadzą się oba auta elektryczne w warunkach zimowych. Dla zapewnienia odpowiedniej przyczepności na śniegu i mokrej nawierzchni BMW i3 zostało wyposażone w opony zimowe Blizzak LM-500, zaś w BMW i8 zamontowano model zimowy Blizzak LM-32.

Trzeci dzień wyprawy Hannibal Tour 2014 był najdłuższy ze wszystkich i miał długość aż 600 km. Jadąc z Miry z naładowanymi do pełna akumulatorami, uczestnicy udali się do Florencji znajdującej się w odległości 260 km, po czym zrobili sobie przerwę przed drugą częścią trasy wiodącą przez 340 km do Rocca di Papa – malowniczego miasteczka położonego na południowy wschód od Rzymu.

Ostatni dzień był szczególnym wyzwaniem dla naszych nieustraszonych kierowców – musieli się bowiem zmierzyć z chaotycznym ruchem drogowym w Rzymie.

Niezwykła przygoda zakończyła się wizytą w centrum testowym Bridgestone w Aprilii. Dzięki zróżnicowanym trasom testowym nasi kierowcy mieli szansę na własnej skórze przekonać się, czym różnią się opony letnie od zimowych.

Jazda po 4-kilometrowym torze wysokiej prędkości na fotelu pasażera BMW i8 prowadzonego przez byłego kierowcę F1 i obecnego kierowcę testowego Stefano Modenę sprawiła ogromną frajdę całej trójce uczestników: „Pokonywanie zakrętów z prędkością 180 km/h robiło niesamowite wrażenie. Przy tej prędkości prowadzenie auta po skosie jest czystym szaleństwem – miałem gęsią skórkę” – mówił Oliver Widmann po swoim przejeździe.

Do hybrydowego modelu sportowego BMW i8 firma Bridgestone opracowała letnie opony Potenza S001 zapewniające najwyższy poziom efektywności i dynamiki jazdy. Bridgestone jest wyłącznym dostawcą opon do kompaktowego elektrycznego modelu BMW i3 oraz sportowego BMW i8 z rewolucyjnym napędem hybrydowym.