Nie wszystko, co jest przewożone na duże odległości, to bardzo ciężkie ładunki. W dziale opon użytkowych firmy Continental po wielu szczegółowych badaniach i analizach - stwierdzono, że blisko 80 procent przewozów towarowych nie wymaga stosowania opon o najwyższych indeksach nośności.

Continental dostarcza już dla potrzeb transportu długodystansowego opony HTL1 o rozmiarze 445/45R19.5, w przypadku których dopuszczalne obciążenie osi, wynoszące dziewięć ton, bardzo często nie jest w pełni wykorzystywane. Chociaż wersja 445/45R19.5 opon HTL1 pozwala uzyskać zwiększoną sprawność dzięki niskim oporom toczenia to jednak opony 385/55R19.5 stanowią bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla potrzeb długodystansowego transportu towarów niezbyt ciężkich ale dużych objętościowo.

W porównaniu z poprzednim modelem opon HTL, skuteczne połączenie rzeźby bieżnika oraz materiałów, z których został on wykonany, pozwala uzyskiwać większe przebiegi oraz zmniejszyć opory toczenia. Przy projektowaniu nowości wykorzystano rzeźbę bieżnika oraz profil niezawodnej opony Continental 385/55R22.5 HTL1.

Pozwoliło to zapewnić zwiększoną odporność na zużycie. Nowa opona HTL1 Eco-Plus w rozmiarze 385/55R19.5 pozwala także znacznie ograniczyć koszty przewozów towarowych. Zapewnia również optymalne właściwości jezdne.