Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Atos

Hyundai Atos

Hyundai Atos

Hyundai Atos to mały miejski samochód osobowy produkowany przez południowokoreański koncern. Auto pojawiło się w 1997 roku i nadwoziem przypominał nieco pomniejszonego minivana. Dzięki swojej nietypowej, jak na tę klasę aut, sylwetce udało się wygospodarować sporą ilość miejsca wewnątrz. Co prawda 5-drzwiowe nadwozie nie zwracało uwagi swoim designem, jednak nudną stylistykę rekompensowała przestrzeń wewnątrz.

Nawet wyżsi pasażerowie nie narzekali na ilość miejsca nad głowami, jedynie w II rzędzie przestrzeń na nogi mogła być większa. Podróżować nim mogły 4 osoby. W 1999 roku zadebiutowała odmiana Atos Prime. Wyróżniała się ona nieco „skromniejszym” nadwoziem, tzn. zostało ono nieco obniżone, poszerzone i wydłużone. Do napędu obu aut służył nowoczesny jak na tamte lata 4-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra z 2 zaworami, który generował 56 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 2003 roku zadebiutował nowy Atos Prime, a zwykły Atos zakończył swój żywot podobnie jak I generacja Atosa Prime. Nadwozie zyskało nowy charakter, dzięki czemu prezentowało się o wiele bardziej atrakcyjnie od swojego poprzednika. Niestety podobnie jak on, miał kiepskie wykończenie wnętrza, co dało się przede wszystkim odczuć po użytych materiałach i ich spasowaniu. Już w 2004 roku dokonano drobnego liftingu nadwozia, a jednocześnie poprawiono wyposażenie auta i jego bezpieczeństwo. Do napędu służył 1,1-litrowy silnik generujący 59 KM, który w 2005 roku został wzmocniony do 63 KM.

W 2008 roku zakończono produkcję Hyundaia Atosa Prime, a jego następcą został i10.

Hyundai Atos - generacje

Hyundai Atos (1997&nbsp-&nbsp2007)

Hyundai Atos (1997 - 2007)

Hyundai Atos - powiązane artykuły

Hyundai Atos - powinien być hitem, ale nie był!

Hyundai Atos - powinien być hitem, ale nie był!

Sukces Atosa był umiarkowany. Czemu? Mimo iż hatchback kusił kierowców niską ceną i niewielkimi kosztami eksploatacji, koreański rodowód stanowił wielką niewiadomą. Dzisiaj - 17 lat po rozpoczęciu produkcji - pochodzenie modelu przestało być problemem. Tym samym Hyundai stracił największą wadę, ale nadal zachował kilka asów w rękawie.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test