W grudniu zeszłego roku do Polski sprowadzono 37 666 pojazdów używanych. To rezultat niższy od ubiegłorocznego o 16,84 proc. (7625 sztuk), a w porównaniu do listopada 2010 roku (52 564 sprowadzone samochody) oznacza spadek aż o 28,34 proc.

Łącznie w 2010 roku sprowadzono 718 286 aut, o 3,60 proc. więcej niż w 2009 roku. Dynamika rynku samochodów używanych z importu słabnie już kolejny raz, gdyż jeszcze na koniec marca wzrost rok do roku wynosił blisko 29 proc., na koniec kwietnia ponad 24 proc., maja - niespełna 20 proc., czerwca - 15,81 proc., sierpnia - 10,06 proc., a września - 7,33 proc., października - 5,75 proc., a listopada - 4,98 proc.

W grudniu nieznacznie polepszyła się struktura wiekowa samochodów z importu. Wzrósł udział najmłodszych aut, w wieku do 4 lat, i wyniósł 14,46 proc., wobec 13,70 proc. w listopadzie; udział aut w wieku od 4 do 10 lat nieco spadł - do 43,87 proc., wobec 45,00 proc. w listopadzie. Udział pojazdów najstarszych, w wieku powyżej 10 lat, które stanowiły w listopadzie 41,30 proc. wszystkich sprowadzonych samochodów używanych, wzrósł do 41,67 proc.

W 2010 roku samochody w wieku od 4 do 10 lat były najliczniej reprezentowaną grupą importowanych aut używanych i stanowiły 45,91 proc. wszystkich sprowadzonych samochodów. Udział aut w wieku powyżej 10 lat wyniósł 43,02 proc., a pojazdów do 4 lat - 11,07 proc.

W rankingu najczęściej sprowadzanych samochodów używanych pierwsza piątka marek (Volkswagen, Opel, Renault, Ford i Audi) pozostaje bez zmian w porównaniu do rezultatów z listopada. Wszystkie marki z tej piątki zanotowały spadek liczby sprowadzonych aut, największy - Volkswagen (-25,09 proc.), najmniejszy - Renault (-14,38 proc.). Największy spadek spośród wszystkich notowanych w tym zestawieniu marek odnotował Mercedes - 29,02 proc., jedyny  wzrost zaś należał do Skody - o 16,81 proc. W środkowej części tabeli Mazda spadła z 9. miejsca w listopadzie na 11. Mercedes awansował na 9. miejsce, a Toyota - na 10. Tabelę zamyka, podobnie jak miesiąc wcześniej, Skoda.