Nowe silniki V6

W nowej platformie silników V6 zastosowanie znajdzie układ zmiennej pojemności czynnej MDS, który umożliwia pracę na trzech tylko cylindrach podczas spokojnej jazdy - lub w trybie V6 przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc. System MDS pozwala optymalizować zużycie paliwa (mniej od 6 do 8 procent) bez szkody dla osiągów lub charakterystyki dynamicznej pojazdu. Nowością jest także kadłub silnika z odlewu aluminiowego, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu oraz dwustopniowa pompa paliwa, wpływająca na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo.

Dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa

Konstrukcja nowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej wykorzystuje elementy skrzyń manualnych i posiada dwa niezależne wałki pośrednie oraz oddzielne zespoły sprzęgłowe. Przekładnia ta po raz pierwszy dostępna będzie w samochodzie Dodge Journey (debiut w przyszłym roku). Wstępne testy wykazują, iż przekładnia dwusprzęgłowa pozwoli obniżyć zużycie paliwa nawet o 6 procent.

Program unifikacji mostów napędowych

Nowe rozwiązania mostów napędowych o zunifikowanej konstrukcji zapowiadają liczące się oszczędności w zużyciu paliwa m.in. ze względu na wzrost ich sprawności mechanicznej - przy obniżeniu złożoności konstrukcyjnej, masy i kosztów wytwarzania oraz wyższej kulturze pracy.

Napędy hybrydowe

Napęd hybrydowy o dwóch trybach pracy dostępny będzie już od przyszłego roku w pojazdach Dodge Durango oraz Chrysler Aspen napędzanych silnikiem 5.7 HEMI V8 z układem zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten, udoskonalany w ramach joint-venture z GM, Daimlerem i BMW pozwala uniknąć wad "zwykłej" technologii hybrydowej w czasie jazdy z większymi prędkościami - a w efekcie ograniczyć średnie zużycie paliwa o 25%  oraz rzędu 40 procent w cyklu miejskim.

Trwają badania nad aplikacją technologii "Mild Hybrid". Pojazdy z tym napędem wykorzystują zalety technologii hybrydowej - przy ograniczeniu negatywnych konsekwencji wagowych i kosztowych, jakie pociąga za sobą zastosowanie "pełnego" napędu hybrydowego. Zespoły napędowe typu "Mild Hybrid" znajdą się w ofercie Chrysler Group na przestrzeni  najbliższych kilku lat.

Silniki wysokoprężne

Począwszy od rocznika 2009 Jeep Grand Cherokee napędzany dieslem będzie wyposażony w "czystą ekologicznie" jednostkę wysokoprężną z wykorzystaniem technologii Bluetec.