Pierwszym produktem z tej grupy jest Predictive Brake Assist (PBA), który rozszerza działanie ACC (Adaptive Cruise Control), zmieniając ten typowy system poprawiający komfort jazdy w system bezpieczeństwa. PBA pomaga kierowcy w razie zagrożenia kolizją, przygotowując układ hamulcowy do hamowania awaryjnego z maksymalnym opóźnieniem. Drugim produktem jest Predictive Collision Warning (PCW), układ który odpowiednio wcześniej ostrzega kierowcę o możliwości wystąpienia sytuacji krytycznej. Działanie systemu wygląda następująco: czujnik radarowy systemu ACC rozpoznaje zagrożenie kolizją, a system PCW ostrzega kierowcę, aby ten zdążył zareagować i zapobiegł wypadkowi. W tym celu system generuje krótki, wyczuwalny impuls hamowania. Dodatkowo, system PCW może także aktywować pozostałe systemy ochrony pasażerów pojazdu, np. elektryczne napinacze pasów. Trzecim rozwiązaniem w ramach grupy inteligentnych systemów bezpieczeństwa jest Predictive Emergency Brake (PEB), który, uzupełniając funkcje PBA i PCW, będzie mógł automatycznie inicjować hamowanie awaryjne w sytuacji, kiedy kierowca nie zareaguje lub zareaguje w niewystarczającym stopniu na uprzednie ostrzeżenia systemu. Umożliwi to znaczne osłabienie siły uderzenia w razie kolizji.
Inteligentne systemy bezpieczeństwa
Aby ograniczyć liczbę wypadków Bosch opracował i rozwija inteligentne systemy bezpieczeństwa PSS (Predictive Safety Systems). Planowane wprowadzenie do produkcji seryjnej przewidziano na 2009 rok.