Iveco i FPT Industrial informują o swojej gotowości do spełnienia przepisów w nowej normie czystości spalin Euro VI dzięki unikalnej technologii oczyszczania spalin (SCR - selektywna redukcja katalityczna), która zostanie wprowadzona w dwóch nowych liniach silnikowych Cursor i Tector dla samochodów ciężarowych z segmentu ciężkiego i dla autobusów.

Nowe silniki wyposażone tylko w technologię SCR produkcji FPT Industrial będą zapewniać zoptymalizowane spalanie oraz układy oczyszczania spalin, aby utrzymać wiodącą pozycję Iveco w swojej klasie pojazdów pod względem spalania paliwa z większym poszanowaniem środowiska naturalnego dzięki przełomowej opatentowanej technologii redukcji tlenków azotu (NOx), która charakteryzuje się wysoką skutecznością (ponad 95% w stosunku do 80-85% w przypadku najlepszych konkurentów).

Dyrektor generalny FPT Industrial Giovanni Bartoli powiedział: “Nasze działania mają cały czas na celu zwiększenie wydajności klienta i obniżenie emisji; dlatego też bierzemy pod uwagę każde rozwiązanie pozwalające nam osiągnąć te cele. Tak naprawdę metoda “tylko SCR" jest dowodem na nasze przywództwo technologiczne i zaangażowanie na rzecz spełnienia potrzeb coraz bardziej wymagającego rynku."

Dyrektor generalny Iveco Alfredo Altavilla powiedział: “Jako pierwsi ogłosiliśmy naszą strategię w zakresie technologii produkcji silników zgodnych z norma emisji spalin Euro VI już w kwietniu 2010 roku na spotkaniu z analitykami i inwestorami w Turynie. Powiedziałem wtedy, że spełnimy wymagania normy czystości spalin Euro VI bez układu dopalania spalin (EGR - recyrkulacja spalin). EGR jako technologia jest stosowana w branży transportowej, lecz dla pojazdów użytkowych z segmentu ciężkiego, które w czasie swojej eksploatacji przejeżdżają więcej niż milion kilometrów, właściwym wyborem technicznym jest technologia, która zmniejsza zużycie paliwa i dodatkowe koszty eksploatacji do minimum. Technologia oczyszczania spalin “tylko SCR" w układzie wydechowym, wyprodukowana przez FPT Industrial, spełnia tę ważną potrzebę. Jasne jest, że pojazdy spełniające normę emisji spalin Euro VI będą droższe; technologia ma swoja cenę i wartość. Wprowadzimy odpowiednio wyposażone pojazdy na rynek, gdy poproszą nas o to nasi klienci."

Nowe przepisy dotyczące normy czystości spalin Euro VI

Nowe przepisy w zakresie normy czystości spalin Euro VI, które maja obowiązywać wszystkie nowowyprodukowane pojazdy użytkowe z segmentu ciężkiego i autobusy zarejestrowane po 1 stycznia 2014 roku, wprowadzają znaczną redukcję emisji dozwolonych z rury wydechowej i powstałych w czasie wykonywania innych czynności eksploatacyjnych.