- Myj auto często, najlepiej ręcznie. Warto myć bezdotykowo, ale nie wolno kierować z bliska silnego strumienia wody na krawędzie naklejek.
- Do konserwacji oklejonego nadwozia można używać takich samych preparatów, jak do zwykłego. Preparat z woskiem nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie.
- Zimą na bieżąco należy usuwać z auta śnieg, błoto pośniegowe i sól.
- Nie wolno używać do czyszczenia nadwozia rozpuszczalników i tłuszczów oraz preparatów na bazie tych substancji.
- Należy unikać mechanicznego uszkodzenia naklejek. Nie są odporne na uszkodzenia ostrymi przedmiotami, np. podczas mycia auta.
Tak oklejają nadwozieAby cokolwiek nakleić na nadwozie samochodu, musi on być nie tylko czysty, lecz także odtłuszczony – tak jak w przypadku powierzchni, które skleja się przy użyciu dowolnego kleju. Dlatego zmywanie nadwozia to pierwsza czynność. Następnie lub równolegle demontuje się wystające elementy, które przeszkadzają w zamontowaniu oklein W przypadku nieskomplikowanych, jednowarstwowych wzorów wstępnie przymierza się płachtę z folią, aby naklejona była we właściwym miejscu i tymczasowo przytwierdza się ją do karoserii za pomocą magnesów. Następnie po kawałku przykleja się bezbarwną folię z kolorowymi nadrukami, w razie potrzeby odrywając ją i przyklejając ponownie. Sposobem na przywrócenie właściwego kształtu pogiętej folii jest podgrzewanie jej opalarką. To narzędzie pomaga także oderwać nieprawidłowo przyklejoną okleinę, aby można ją było położyć ponownie. Po przyklejeniu i docięciu folii na całej powierzchni docina się ją na krawędziach oraz zakłada klamki i inne elementy, które zostały zdemontowane przed montażem. Za pomocą opalarki podgrzewa się miejsca wymagające jakichś poprawek i wyrównuje się powierzchnię. Folia potrzebuje trochę czasu na trwałe przywarcie do powierzchni nadwozia i nabranie pełnej przejrzystości. Dopiero po 2-3 dniach jest na tyle przezroczysta, że trudno zorientować się, jak powstał nadruk na samochodzie. W przypadku folii wielowarstwowych kolejne szablony przykłada się dokładnie w takiej samej pozycji, a po zdjęciu ich na aucie zostają tylko barwne kawałki folii. Nakładając kilka takich warstw, można całkowicie zmienić wygląd samochodu. Niektórzy, korzystając z tej technologii, naklejają tylko jedną warstwę okleiny w jednym kolorze i też wygląda to atrakcyjnie. Szczególnie, jeśli oklejamy używane auto, skomplikowany wzór jest dość drogi.