Warto również zaopatrzyć się w preparaty ułatwiające użytkowanie samochodu w niskich temperaturach np. odmrażacze, dodatki paliwowe, samostarty.Sól wysypywana na drogi w celu rozpuszczenia śniegu czy lodu, w zdecydowanym stopniu przyspiesza procesy korozyjne karoserii i podowzia. W związku tym zimą zaleca się częściej myć samochód niż latem, dodając do programu mycia - wosk (najlepiej na gorąco), który zabezpieczy powłokę lakierniczą oraz w znacznym stopniu usunie wodę z trudno dostępnych miejsc. Wobec powyższego pierwszym produktem, który gorąco polecam jest wosk na mokro. Pamiętajmy, że po myciu samochód musi zostać bardzo dokładnie osuszony. Zabezpieczone muszą także zostać uszczelki, które w przeciwnym wypadku mogą zamarznąć, uniemożliwiając otwarcie drzwi, czy bagażnika. Do zabezpieczenia uszczelek doskonale nadaje się smar silikonowy. Bardzo przydatne są również odmrażacze do szyb oraz do zamków. Odmrażacze do szyb rozpuszczają lód, przez co chronimy szybę przed porysowaniem. Z kolei odmrażacze do zamków umożliwią otwarcie zamka kluczykiem, jeżeli zajdzie taka potrzeba.Szczególnie polecam użycie odmrażaczy zawierających substancje smarujące, które w znacznym stopniu ochronią mechanizm zamka przed solą oraz zabezpieczą przed ponownym zamarznięciem.Kolejnymi produktami, które mogą się przydać w zimowej eksploatacji samochodu są tzw. samostarty oraz preparat do usuwania wody z układów elektrycznych. Szczególną uwagę należy również zwrócić na układ paliwowy, zwłaszcza w samochodach wyposażonych w silnik diesla. W niskich temperaturach z oleju napędowego wytrąca się parafina, która blokuje filtr paliwa uniemożliwiając dalszą pracę silnika. Aby tego uniknąć powinno się stosować tzw. depresatory (antyżele). Należy przy tym pamiętać, że nie są to produkty usuwające powstałą już parafinę z paliwa lecz produkty, które maja za zadanie nie dopuścić do jej powstania. Dlatego też depresatory powinno zacząć się stosować jeszcze przed mrozami podczas każdego tankowania. W każdym przypadku dosyć groźna jest woda w układzie paliwowym, która z wilgoci powietrza wewnątrz baku skrapla się na jego ściankach i ścieka do paliwa. Tutaj pomocne będą dodatki do paliw usuwające wodę.Marcin Górski