Topowe Grand Cherokee ma łączyć w sobie użyteczność i luksus normalnych wersji z niesamowitymi osiągami, godnymi aut sportowych. Niemiecka konkurencja może czuć się zagrożona.
Już sam wygląd Jeepa Grand Cherokee z oddziału Chryslera Street and Racing Technology zdradza potencjał tego auta. Samochód obniżono o 2,5 cm, a nadwozie otrzymało dużo agresywniejsze rysy, dzięki zmodyfikowanymi zderzakom ze LED-owymi światłami do jazdy dziennej, nowej masce z dwoma wylotami powietrza po bokach oraz grillowi, który tak jak pozostałe elementy, występuje w kolorze nadwozia. Z tyłu nie sposób nie zauważyć wyróżniającego się, wbudowanego w zderzak dyfuzora, a także podwójnego zakończenia wydechu. Całość wieńczą 20-calowe felgi z kutego aluminium.
Pod maską tego potwora pracuje zupełnie nowa, benzynowa jednostka V8 HEMI o pojemności 6,4 l. Motor dostarcza 465 KM mocy i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 90 proc. tej wartości jest dostępna w przedziale 2800-6000 obr./min. Teraz ekstremalne Grand Cherokee jest o 45 koni mocniejsze i dysponuje momentem większym o 60 Nm w porównaniu do poprzednika z silnikiem 6.1. Jednocześnie auto ma być oszczędniejsze, dzięki systemowi pozwalającemu prace na tylko czterech cylindrach. Ale, jeśli ktoś decyduje się na SRT8, to raczej nie przejmuje się zużyciem paliwa.
Motor sprzężono z 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Biegi można również zmieniać łopatkami umieszczonymi za sportową kierownicą. Jednocześnie elektronika cały czas czuwa, żebyśmy nie „przekręcili” silnika. Napęd przenoszony jest „inteligentnie” na 4 koła. W przypadku poślizgu, nawet 100 proc. momentu może zostać przekazane na jedno tylne koło.
Duży i ciężki SUV przyspiesza do pierwszej „setki” w niecałe 5 s! Dystans ¼ mili pojazdjest w stanie pokonać w nieco ponad 13 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Znakomicie wygląda także droga hamowania, wynosząca ze 100 km/h ok. 36 m. Jest to zasługą układu hamulcowego firmy Brembo.
Nowy Grand Cherokee SRT8 ma się także znacznie lepiej prowadzić. Auto posiada znacznie sztywniejsze nadwozie. Adaptacyjne zawieszenie obsługiwane przez układ Jeep Selec-Track współpracuje z siedmioma innymi systemami, w tym z elektroniczną szperą. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: Auto, Sport, Tow (holowanie), Track (tor) i Snow (śnieg).
Jeep Grand Cherokee SRT8 debiutuje na salonie samochodowym w Nowym Jorku. Auto ma trafić do sprzedaży w trzecim kwartale br. Ceny na razie nie są znane.