Plotki o koncepcji włożenia silnika z Dodge'a Challengera Hellcat pod maskę 2,5 tonowego SUV-a krążyły już w ubiegłym roku. Później otrzymaliśmy potwierdzenie, że ten obłęd faktycznie będzie mieć miejsce, a teraz poznaliśmy cenę w USA.
Czego byśmy nie powiedzieli, Jeep'a Grand Cherokee Trackhawk najlepiej scharakteryzują cyfry. Przeciążenie podczas przyspieszenia 0,88G, masa własna 2,5 tony, przyspieszenie 0-100km/h w 3,5 s, silnik o pojemności 6,2 l, dystans 1/4 mili pokonuje w 11,6 s, prędkość maksymalna niemalże 300 km/h i wreszcie moc 717 KM oraz 875 Nm momentu obrotowego. Nawet najbardziej wymagający klienci nie zaprzeczą, że jest to najpotężniejszy SUV na rynku.
Jednak jego potęga nie bierze się znikąd. Zasługą jest przede wszystkim silnik pochodzący z Dodge'a SRT Hellcat. Nie dokonywano w nim żadnych zmian, po prostu włożono go pod maskę Jeep'a, a za pomocą ośmiostopniowej skrzyni automatycznej sprzęgnięto go z układem napędowym Quadra-Track pochodzącym z Grand Cherokee SRT i o to jest. Jednak moc i przyspieszenie to nie wszystko, trzeba go jeszcze zatrzymać.
Za drogę hamowania odpowiada układ hamulcowy Brembo z żółtymi, jak jpapiery Trackhawka, ogromnymi zaciskami. Niecałe 35 metrów - yle potrzeba, aby zatrzymać tą 2,5 tonową maszynę z prędkości 100 km/h. Żeby było zabawniej, z zewnątrz nie różni się on specjalnie od wersji SRT. Delikatne przetłoczenie na masce, nawet bez wlotów powietrza, brak świateł przeciwmgielnych i poczwórna końcówka układu wydechowego. Reszta to znany od 2013 Grand Cherokee. Dlatego bez dopłaty otrzymujemy skórzaną podgrzewaną i klimatyzowaną tapicerkę, 7” wyświetlacz między zegarami, 8,4” wyświetlacz na desce rozdzielczej, dwa ekrany LCD w zagłówkach, nagłośnienie Harman-Kardon składające się z 19 głośników i wzmacniacza 825 W, adaptacyjny tempomat i wiele, wiele innych.
Wyszczególniając liczby celowo pominęliśmy cenę. W USA Porsche Cayenne Turbo S dysponujące marnymi 570 końmi i możemy go nabyć za 160 000 $, BMW X5 M za ok. 100 000 $. Jak myślicie ile może kosztować najmocniejszy z nich Jeep Grand Cherokee Trackhawk?
85 000 $ - najwięcej mocy za najniższą cenę. Tak się kalkuluje po amerykańsku!
A wy co sądzicie o nowym Jeepie? Chcecie go mieć w swoim Top Garage, bo my zdecydowanie tak. Zapraszamy do komentowania.
Plotki o koncepcji włożenia silnika z Dodge'a Challengera Hellcat pod maskę 2,5 tonowego SUV-a krążyły już w ubiegłym roku. Później otrzymaliśmy potwierdzenie, że ten obłęd faktycznie będzie mieć miejsce, a teraz poznaliśmy cenę za oceanem.
Czego byśmy nie powiedzieli, Jeep'a Grand Cherokee Trackhawk najlepiej scharakteryzują cyfry. Przeciążenie podczas przyspieszenia 0,88G, masa własna 2,5 tony, przyspieszenie 0-100km/h 3,5 s, silnik o pojemności 6,2 l, dystans 1/4 mili pokonuje w 11,6 s, prędkość maksymalna niemalże 300 km/h i wreszcie moc 717 KM oraz 875 Nm momentu obrotowego. Nawet najbardziej wymagający klienci nie zaprzeczą, że jest to najpotężniejszy SUV na rynku.
Jednak jego potęga nie bierze się znikąd. Zasługą jest przede wszystkim silnik pochodzący z Dodge'a SRT Hellcat. Nie dokonywano w nim żadnych zmian, po prostu włożono go pod maskę Jeep'a, a za pomocą ośmiostopniowej skrzyni automatycznej sprzęgnięto go z układem napędowym Quadra-Track pochodzącym z Grand Cherokee SRT i o to jest. Jednak moc i przyspieszenie to nie wszystko, trzeba go jeszcze zatrzymać.
Za drogę hamowania odpowiada układ hamulcowy Brembo z żółtymi, jak jpapiery Trackhawka, ogromnymi zaciskami. Niecałe 35 metrów - yle potrzeba, aby zatrzymać tą 2,5 tonową maszynę z prędkości 100 km/h. Żeby było zabawniej, z zewnątrz nie różni się on specjalnie od wersji SRT. Delikatne przetłoczenie na masce, nawet bez wlotów powietrza, brak świateł przeciwmgielnych i poczwórna końcówka układu wydechowego. Reszta to znany od 2013 Grand Cherokee. Dlatego bez dopłaty otrzymujemy skórzaną podgrzewaną i klimatyzowaną tapicerkę, 7” wyświetlacz między zegarami, 8,4” wyświetlacz na desce rozdzielczej, dwa ekrany LCD w zagłówkach, nagłośnienie Harman-Kardon składające się z 19 głośników i wzmacniacza 825 W, adaptacyjny tempomat i wiele, wiele innych.