Pierwszy problem to design nowego Junaka. Jest atrakcyjny i w stylu retro, ale czy nie za bardzo przypomina skuter konkurencji? Jak twierdzi producent to połączenie oldschoolu z nowoczesnymi akcentami. Są nimi np. w pełni LEDowy klosz tylny wraz z kierunkowskazami i elektroniczny zestaw zegarów.
Mały Junak napędzany jest silnikiem czterosuwowym o pojemności 50 ccm3. Jednostka zapewnia spalanie nieprzekraczające 2.5 L na każde 100 km. To dobra wiadomość w kontekście planowanych zmian jakie przygotowuje ministerstwo. Nowe przepisy mają umożliwić kierowcom z kat. B prowadzić motocykl do 125 ccm.
Cena? Skuter można kupić za 4999 zł. Najtańsza Vespa Sprint 2T (także z silnikiem 50 cm) to wydatek ponad 13 tys. zł.
| Model | Junak Vintage |
| Pojemność | 49 ccm |
| Silnik | Czterosuwowy |
| Prędkość max. | 45 km/h |
| Moc | 3,1 KM |
| Rozruch | elektryczny/nożny |
| Masa | 101 kg |
| Ilość miejsc | 2 |
| Kolory | Kremowy, czarny |
| Cena | 4 999 zł. |