Auto Świat Już wiemy jak jeździ Chevrolet Trax

Już wiemy jak jeździ Chevrolet Trax

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Małe SUV-y cieszą się dużym powodzeniem. Także GM chce na nich zarabiać i obok Opla Mokki już wkrótce zaoferuje spokrewnionego technicznie Chevroleta Traxa

Już wiemy jak jeździ Chevrolet Trax
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Już wiemy jak jeździ Chevrolet Trax

Na kilka dni przed oficjalną premierą Traxa na salonie paryskim mieliśmy już szansę zasiąść za jego kierownicą. W okolicach San Francisco przekonaliśmy się, że nowy gracz w segmencie małych SUV-ów kryje w sobie duży potencjał.

Podczas prezentacji do dyspozycji otrzymaliśmy benzynową wersję z turbodoładowanym silnikiem 1.4 o mocy 140 KM, napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów. W tym zestawieniu Trax popisuje się niezłą dynamiką, choć do pracy „automatu” można mieć pewne zastrzeżenia. Być może dlatego w europejskiej specyfikacji jednostka ta będzie występowała początkowo tylko z przekładnią manualną.

Poza wersją 1.4 ofertę uzupełni jeszcze przednionapędowa odmiana benzynowa 1.6/115 KM z 5-stopniową skrzynią ręczną oraz diesel 1.7/130 KM, dostępny zarówno z napędem na przód i przekładnią manualną lub z 6-stopniowym „automatem”, jak i 4x4 z 6-przełożeniową skrzynią ręczną.

Sam napęd to system Borg-Warner, który automatycznie rozdziela moment między przednią i tylną osią, dopasowując go do aktualnych warunków jezdnych. Dobrze sprawdza się na śliskich nawierzchniach, poprawia również trakcję samochodu. Charakterystyka zawieszenia jest przy tym przyjemnie twarda i oprócz komfortu zapewnia stabilne prowadzenie.

Trax ma kompaktowe wymiary nadwozia i stylistykę charakterystyczną dla najnowszych modeli marki – agresywny przód z dwudzielną atrapą i złotym logo Chevroleta oraz wybrzuszone nadkola. Plastikowe osłony podkreślają uterenowiony styl auta. Trax przyjemnie zaskakuje przestronnością, nowoczesną stylistyką kokpitu, a także funkcjonalnością.

Liczne schowki ułatwiają rozmieszczenie drobiazgów, a bagażnik w zależności od ustawienia siedzeń ma pojemność od 356 do 1370 l. Jakość wykończenia nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak standard wyposażenia, który w podstawowej wersji ma obejmować m.in. komplet airbagów, ABS, ESP, elektryczne wsp. kierownicy i asystenta ruszania pod górę.

Auto trafi na nasz rynek wiosną przyszłego roku. Wtedy też poznamy ceny i dokładną specyfikację wyposażeniową.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków