Pierwsza generacja (1963 rok)Porsche 911 narodziło się w 1963 roku jako następca modelu 356. Samochód od razu zdobył serca miłośników aut sportowych. Prototyp o oznaczeniu 901 został zaprezentowany na salonie we Frankfurcie. Przed premierą rynkową w 1964 roku nazwę modelu zmieniono na 911 z powodu roszczeń firmy Peugeot, która miała prawo do używania zera w trzycyfrowych oznaczeniach swoich modeli. Chłodzony powietrzem, sześciocylindrowy silnik typu bokser generował moc 130 KM. Od 1965 roku oferowano słabszy model 912 z czterocylindrowym motorem. Rok później pojawiła się 160-konna odmiana S, wyposażona w charakterystyczne, kute felgi aluminiowe firmy Fuchs.
W 1967 roku zadebiutowała wersja Targa ze zdejmowanym panelem dachowym. W tym samym czasie auto otrzymało półautomatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. Potem oferta powiększała się o wersje 911 T, E i S, a Porsche stało się pierwszym niemieckim producentem, który spełnił wygórowane normy emisji spalin w Stanach Zjednoczonych. W następnych latach pojemność silnika rosła (w 1969 roku do 2,2 litra, a w 1971 roku do 2,4 litra), dzięki czemu „911-ka” stawała się coraz mocniejsza. W 1972 roku zaprezentowano model 911 Carrera RS 2.7 o mocy 210 KM i wadze poniżej 1000 kg. Samochód wyróżniał się charakterystycznym „kaczym kuprem”, który był pierwszym tylnym spoilerem w aucie seryjnym.
Seria G (1973 rok)Dziesięć lat po premierze 911, Porsche wprowadziło drugą generację modelu, produkowaną do 1989 roku – najdłużej ze wszystkich generacji. Samochód wyposażono w zderzaki spełniające ówczesne wymogi testów zderzeniowych w USA. Zadbano również o ochronę pasażerów, stosując w wyposażeniu standardowym trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zintegrowane zagłówki.
Bardzo ważną datą w historii „911-ki” jest rok 1974, kiedy to pojawiła się wersja Turbo z trzylitrowym silnikiem o mocy 260 KM i wielkich rozmiarów tylnym spoilerem. Następny skok technologiczny miał miejsce w 1977 roku, gdy 911 Turbo 3.3 wyposażono w intercooler. Od 1982 roku można było zamawiać Cabriolet. W 1989 roku wprowadzono limitowaną serię Speedster, nawiązującą do legendarnego modelu 356 z lat pięćdziesiątych.
Typ 964 (1988 rok)Kiedy eksperci motoryzacyjni zaczęli przepowiadać koniec ery „911-ki”, Porsche wypuściło 911 Carrerę 4 (964) z 3,6-litrowym silnikiem o mocy 250 KM. Po 15 latach od powstania modelu samochód gruntownie zmodernizowano, wymieniając 85 proc. części. Z zewnątrz auto nie różniło się zbyt wiele (inne zderzaki, automatycznie wysuwany spoiler tylny). Największe zmiany tkwiły w środku. Auto stało się bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Pojawił się sytem ABS, skrzynia Tiptronic, wpsomaganie kierownicy i poduszki powietrzne.
Typ 993 (1993 rok)Porsche 911 o numerze wewnętrznym 993 było ostatnim z silnikiem chłodzonym powietrzem. Auto zyskało na elegancji. Wersja Turbo otrzymała podwójne doładowanie i mogła się pochwalić mocą ponad 400 KM. Kolejna innowacja pojawiła się w wersji Targa, której dach chowany był elektrycznie pod tylną szybą.
Typ 996 (1997 rok)Kolejny kamień milowy w historii 911 to generacja 996. Auto zachowało cechy charakterystyczne poprzedników, ale było zupełnie nową konstrukcją. Zaczęto stosować silniki o pojemności 3,4 litra, chłodzone cieczą. Stylistyka była inspirowana nowym, mniejszym Boxsterem. Wyróżnikiem tej generacji stały się reflektory zintegrowane z kierunkowskazami, które początkowo budziły wiele kontrowersji. Całkowicie przeprojektowano także wnętrze pojazdu. 911 w wersji GT2 było pierwszym samochodem z hamulcami ceramicznymi w serii.
Typ 997 (2004 rok)W 2004 roku Porsche rozpoczęło sprzedaż kolejnej generacji modelu. Auto nawiązywało do starszych „911-ek”. Powróciły owalne reflektory z oddzielnymi kierunkowskazami. Poza silnikami, wiele zmian zaszło w podwoziu. Odmiana Carrera S zaczęła być standardowo wyposażana w system PASM (elektroniczny system kontroli tłumienia amortyzatorów). W 2006 roku do sprzedaży wprowadzono 911 Turbo z silnikiem doładowanym turbiną o zmiennej geometrii. Nigdy wcześniej oferta modelowa nie była tak bogata (w sumie aż 24 odmiany): Carrera, Targa, Cabriolet, Turbo, GTS, GT, napęd na tylne lub wszystkie koła oraz liczne wersje specjalne, co zapewniło niespotykane do tej pory możliwości personalizacji auta do własnych potrzeb.
Typ 991 (2011 rok)Od 2011 roku w salonach Porsche dostępna jest najnowsza odsłona słynnej „911-ki”, która jest na jeszcze wyższym poziomie. Stalowa-aluminiowa konstrukcja, przeprojektowane zawieszenie, dłuższy rozstaw osi, zwiększony rozstaw kół, szersze opony, 7-stopniowa manualna skrzynia biegów, bardziej ergonomiczne wnętrze – to wszystko sprawiło, że samochód jest jeszcze bardziej sportowy i komfortowy. Porsche zapewnia, że to najlepsza „911-ka” w historii, aż do momentu debiutu kolejnej generacji modelu.
***Z okazji okrągłej rocznicy najpopularniejszego Porsche, 2013 rok u producenta z Zuffenhausen będzie stał pod znakiem „911-ki”. Nie zabraknie specjalnych wystaw w Muzeum Porsche, jak i imprez plenerowych. Oryginalne Porsche 911 z 1967 roku odwiedzi pięć kontynentów. Auto pojawi się m.in. w Pebble Beach, Szanghaju, Goodwood, Paryżu i Australii.