Od 5 do 9 lutego w halach paryskiego Expo Porte de Versailles zostanie wystawionych piętnaście drogowych i sportowych samochodów marki Alpine z lat 1963-78. Niektóre z nich zostaną po raz pierwszy wystawione na widok publiczny. Obok nich znajdą się także modele przygotowane do badań w tunelu aerodynamicznym, silniki oraz liczne puchary i trofea zdobyte przez markę.

Jean Rédélé urodził się w Dieppe, gdzie w 1955 roku stworzył firmę Alpine. W następnym sezonie jego auto odniósło zwycięstwo w Mille Miglia. Właściciel firmy nie chciał koncentrować się wyłącznie na rajdach, postanowił wystawić swe pojazdy w długodystansowych wyścigach samochodowych. Aby zapewnić sobie niezbędne fundusze sprzedał w 1961 roku licencję na model A108 do Brazylii, gdzie auto było produkowane pod nazwą Interlagos. Ta zagraniczna inwestycja pozwoliła na zbudowanie pierwszej serii prototypów i udział w 24 godzinach Le Mans oraz innych wytrwałościowych wyścigach w Sebring, Reims, Spa, Daytonie, Montlhéry, na Monzy i Nürburgring. Dzisiaj firma założona przez Jean Rédélé przygotowuje sportowe wersje Renault.

W trakcie sportowej kariery samochody Alpine odniosły szereg liczących się zwycięstw. W roku 1978 model Renault-Alpine A442B prowadzone przez Didiera Pironiego i Jean-Pierre'a Jaussauda wygrał 24-godzinne wyścig w Le Mans. Wcześniej w sezonie 1970 najszybszą załogą Rajdu Polskiego byli Jeand-Claude Andruet i Michele Vernon w Alpine-Renault A110.

W latach sześćdziesiątych minionego wieku Alpine A110 było również produkowana na licencji w Bułgarii. To auto nosiło nazwę Bulgaralpine.