Pierwszy z nich pojawił się w styczniu następnego roku. Był to model Six, który wyposażono w znakomity 6-cylindrowy silnik. Przystępna cena, za którą otrzymywało się dużo więcej, niż można się było spodziewać, sprawiła, że wyprodukowano ponad 32 tys. tego modelu. Do skonstruowania auta wykorzystano plany Willisa z okresu, w którym kierował nim Chrysler. Rok 1925 przyniósł kres kolejnej marce - Maxwellowi - oraz nowy model Chryslera. Ten tani samochód w rzeczywistości był Maxwellem, w którym przekonstruowano silnik oraz zmieniono nazwę. Plymouth, De Soto oraz inne marki Chryslera W roku 1928 Chrysler Corporation wprowadziło na rynek nową markę - Plymoutha. Była ona przeznaczona dla uboższych klientów. Dla średniozamożnych przygotowano pojazdy pod nazwą De Soto. Niebawem Chrysler nabył także samochodową firmę Dodge Brothers. To wszystko prowadziło do upodobnienia się do koncernu General Motors. Teraz także Chrysler podzielił rynek dla każdej ze swych marek. Po II wojnie, w 1955 roku, po pewnych przetasowaniach lista pojazdów, uwzględniając cenę i prestiż, wyglądała następująco: Plymouth, Dodge, De Soto, Chrysler i Imperial. Pierwszym innowacyjnym samochodem był Chrysler Airflow, który został zaprezentowany w 1934 roku. Jego aerodynamiczne nadwozie zaprojektowano zgodnie z najnowszymi rozwiązaniami ówczesnej nauki. Niestety, ten model nie był akceptowany przez klientów. Większą popularnością cieszyły się tradycyjne kształty marek Dodge i Plymouth. W latach 30. Chrysler stworzył specjalny dział zajmujący się częściami zamiennymi do aut tej korporacji. Nazwano go Mopar, cobyło skrótem od Motor Parts. Rok 1961 przyniósł pierwszy z długiej i słynnej serii silników Hemi V8. Stosowany był przede wszystkim w samochodach sportowych. Takimi pojazdami były Plymouth Barracuda i Dodge Challenger, które miały być odpowiedzią na Forda Mustanga. Największe sukcesy odnosił jednak Dodge Charger, który w latach 70. był niepokonany w popularnych w USA wyścigach NASCAR. W roku 1966 Chrysler przeprowadził ekspansję na Europę. Amerykanie przejęli British Rootes Group, francuską Simcę i hiszpańską firmę Barreiros. Niestety, okazało to się poważnym błędem. Chrysler szybko wycofał się z Wielkiej Brytanii a później w ogóle z Europy.Amerykańsko-niemiecka samochodowa mieszanka Najnowsza historia amerykańskiej firmy rozpoczęła się w 1998 roku, kiedy doszło do fuzji z koncernem Daimler Benz. Tak powstał DaimlerChrysler AG,a na europejski rynek trafiły modele Viper, PT Cruiser, Crossfire i Sebring.HISTORIA CHRYSLERA Na początku XX wieku młody maszynista kolejowy z Salt Lake City, Walter P. Chrysler, rozpoczął pracę w przedsiębiorstwie Denver & Rio Grande Railroad.W 1912 roku Chrysler związał się z przemysłem motoryzacyjnym. Został szefem produkcji w Buick Motors we Flint w stanie Michigan. 3 lata później objął funkcję prezesa tej firmy,a w roku 1919, w wieku 45 lat, przeszedł na emeryturę. Długo nie wypoczywał, bo już w następnym roku Willys-Overland Company poprosiło go o pomoc w przezwyciężeniu kryzysu. Największe sukcesy Chrysler osiągnął w 1921 roku po objęciu stanowiska przewodniczącego rady nadzorczej Maxwel Motor Company. Kolejnym posunięciem przedsiębiorcy było stworzenie Chrysler Corporation. W roku 1927 była to czwarta pod względem produkcji samochodów firma w USA. 7 lat później wzrost liczby wytwarzanych aut zapewnił jej drugą pozycję. Walter Chrysler odszedł na emeryturę w roku 1938. W okresie II wojny światowej Chrysler produkował na potrzeby armii. W 1998 roku nastąpiła fuzja z niemiecką firmą Daimler Benz.Muzeum Waltera P. Chryslera można odwiedzić wirtualnie:www.chryslerheritage.com
Amerykańskie sny
Pod koniec roku 1923, gdy zakończono produkcję Chalmersa, Walter P. Chrysler postanowił wytwarzać samochody pod własnym nazwiskiem.