W drugim tegorocznym numerze znajdziecie m.in.:

– Klasyk starszy czy młodszy? Przedstawiamy 6 par pojazdów w wersjach z początku i z końca produkcji modelu. Jedne różnią się od siebie tylko detalami, inne to zupełnie różne samochody. Oto nasze pary: Alfa Romeo 1600 Duetto (1967) i Alfa Romeo 2.0 Spider (1991), Citroën DS 19 (1956) i Citroën DS 23 Injection Pallas (1974), Jaguar E-Type 3.8 Litre OTS (1961) i Jaguar E-Type V12 Roadster (1974), Mercedes 350 SL (1971) i Mercedes 420 SL (1986), Porsche 911 2.0 Coupé (1964) i Porsche 911 Carrer a 4S 993 (1995) oraz VW T3 Kombi (1979) i VW T3 Multivan (1991);

– Klasyk, który tworzyły historię. Autosan H9 to jedna z niewielu polskich konstrukcji z okresu PRL-u, która uchodzi za niezniszczalną i po prostu dobrze zaprojektowaną. Przedstawiamy popularna odmianę turystyczną H9-20 z 1984 roku;

– Porównanie trzech protoplastów klasy SUV-ów. Firmy motoryzacyjne robiły przymiarki do samochodów rekreacyjnych już ponad 40 lat temu. Wtedy auta te nie zdobyły popularności, ale dziś są cenionymi klasykami. Przedstawiamy: AMC Eagle Kammback, Talbota-Matrę Rancho oraz VW Golf Country;

– Porównanie roadsterów. Mazda MX-5 na długie lata zdominowała rynek roadsterów, dając się we znaki nawet dużo droższym i bardziej prestiżowym modelom. Czy dominuje również wśród klasyków? Japońskie auto porównaliśmy z: Alfą Romeo 2.0 Spider, BMW Z3 1.8, Lotusem Elanem S2 oraz MG F 1.8;

– Auto-portret: Jutta Benz, historia prawnuczki Karla Benza;

– Opel, który trafił na zsyłkę: historia Opla Kadetta, który po wojnie pod marką Moskwicz produkowany był w Związku Radzieckim. Czy kopia jest gorsza od oryginału? Jakie są różnice?

– Turecki ambasador: Anadol A2 to odpowiednik naszego Fiata 125p, ale auta różni bardzo wiele. Przez pryzmat Anadola przedstawiamy w skrócie historię tureckiej motoryzacji.

W dziale Porady przybliżamy technikę czyszczenia oldtimerów tzw. suchym lodem, a także podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wymianie sprężyn i amortyzatorów. W cyklu „Sytuacja rynkowa” przyglądamy się bliżej modelom, które odgrywały role pionierów w swoich klasach. Oprócz tego prezentujemy również 6-stronnicowy cennik aut.

Znajdziecie nas jak zwykle na stacjach paliw. Polecamy także skorzystanie z oferty prenumeraty na stronie: www.literia.pl

{ "uuid": "9d0552cb-04d7-4d98-bf8b-d563c4f72fd7", "caption": "Auto Świat Classic 2/2020 już w sprzedaży", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZTk7MDA_/11e4c31eb994e7ae0b01a7f653582cb0.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "b0b751e3-2d86-513b-8574-445cdb27ebcd", "name": "Auto Świat Classic", "idref": "b0b751e3-2d86-513b-8574-445cdb27ebcd" } ], "available": { "start": "2020-03-31 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat Classic", "image": { "publicationId": { "ocdn": "6e237a960c17986fa893931321e4a0f5", "ocdnExt": "jpeg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 160, "width": 160 }, "uuid": "1ae4204b-7c78-4eda-9a9e-507f51b0da63", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGY7MDA_/6e237a960c17986fa893931321e4a0f5.jpeg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "11e4c31eb994e7ae0b01a7f653582cb0", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 774, "width": 607, "bytes": 332618 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/11e4c31eb994e7ae0b01a7f653582cb0.jpg", "caption": { "main": "Auto Świat Classic 2/2020 już w sprzedaży" }, "source": { "uuid": "b0b751e3-2d86-513b-8574-445cdb27ebcd", "name": "Auto Świat Classic" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Auto Świat Classic 2/2020 już w sprzedaży Foto: Auto Świat Classic
Auto Świat Classic 2/2020 już w sprzedaży