Najnowsze wydanie Auto Świata Classica trafiło właśnie do sprzedaży. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i ograniczenia w przemieszczaniu się sprawiają, że kupno czasopism i gazet nie jest wcale proste, ale liczymy, że nasi czytelnicy nie zawiodą. Nasza przyszłość jest w Waszych rękach!
W drugim tegorocznym numerze znajdziecie m.in.:
– Klasyk starszy czy młodszy? Przedstawiamy 6 par pojazdów w wersjach z początku i z końca produkcji modelu. Jedne różnią się od siebie tylko detalami, inne to zupełnie różne samochody. Oto nasze pary: Alfa Romeo 1600 Duetto (1967) i Alfa Romeo 2.0 Spider (1991), Citroën DS 19 (1956) i Citroën DS 23 Injection Pallas (1974), Jaguar E-Type 3.8 Litre OTS (1961) i Jaguar E-Type V12 Roadster (1974), Mercedes 350 SL (1971) i Mercedes 420 SL (1986), Porsche 911 2.0 Coupé (1964) i Porsche 911 Carrer a 4S 993 (1995) oraz VW T3 Kombi (1979) i VW T3 Multivan (1991);
– Klasyk, który tworzyły historię. Autosan H9 to jedna z niewielu polskich konstrukcji z okresu PRL-u, która uchodzi za niezniszczalną i po prostu dobrze zaprojektowaną. Przedstawiamy popularna odmianę turystyczną H9-20 z 1984 roku;
– Porównanie trzech protoplastów klasy SUV-ów. Firmy motoryzacyjne robiły przymiarki do samochodów rekreacyjnych już ponad 40 lat temu. Wtedy auta te nie zdobyły popularności, ale dziś są cenionymi klasykami. Przedstawiamy: AMC Eagle Kammback, Talbota-Matrę Rancho oraz VW Golf Country;
– Porównanie roadsterów. Mazda MX-5 na długie lata zdominowała rynek roadsterów, dając się we znaki nawet dużo droższym i bardziej prestiżowym modelom. Czy dominuje również wśród klasyków? Japońskie auto porównaliśmy z: Alfą Romeo 2.0 Spider, BMW Z3 1.8, Lotusem Elanem S2 oraz MG F 1.8;
– Auto-portret: Jutta Benz, historia prawnuczki Karla Benza;
– Opel, który trafił na zsyłkę: historia Opla Kadetta, który po wojnie pod marką Moskwicz produkowany był w Związku Radzieckim. Czy kopia jest gorsza od oryginału? Jakie są różnice?
– Turecki ambasador: Anadol A2 to odpowiednik naszego Fiata 125p, ale auta różni bardzo wiele. Przez pryzmat Anadola przedstawiamy w skrócie historię tureckiej motoryzacji.
W dziale Porady przybliżamy technikę czyszczenia oldtimerów tzw. suchym lodem, a także podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wymianie sprężyn i amortyzatorów. W cyklu „Sytuacja rynkowa” przyglądamy się bliżej modelom, które odgrywały role pionierów w swoich klasach. Oprócz tego prezentujemy również 6-stronnicowy cennik aut.
Znajdziecie nas jak zwykle na stacjach paliw. Polecamy także skorzystanie z oferty prenumeraty na stronie: www.literia.pl