• Nowy numer Auto Świata Classica znajdziecie jak zwykle na stacjach paliw oraz w salonach prasowych. Polecamy również skorzystanie z oferty prenumeraty w serwisie literia.pl lub z naszej cyfrowej subskrypcji.

W numerze 2/2021 znajdziecie m.in.:

  • Wiele wymiarów radości z posiadania klasycznego samochodu. Przedstawiamy pięć aut, z których każde ma inne cechy, właściwości i rocznik, ale wszystkie jak magnes przyciągają do siebie fanów klasyków: Mercedes E 60 AMG, Fiat Dino Spider, Jeep Grand Wagoneer, Ford Escort RS Turbo i Renault Sport Spider.Kombi nie tylko jest praktyczne, potrafi też być bardzo ładne! Prezentujemy 5 aut, które łączy właściwie tylko rodzaj nadwozia.
Mercedes E 60 AMG to najmocniejsza odmiana typoszeregu 124 Foto: Auto Świat Classic
Mercedes E 60 AMG to najmocniejsza odmiana typoszeregu 124
  • Klasyk, który tworzyły historię. Datsun 280ZX był dynamicznym i luksusowym autem za rozsądną cenę, które podbiło amerykański rynek, choć wiele osób miało za złe japońskiej firmie, że następca 280Z nie jest już pojazdem tak szybkim i zwinnym. Przedstawiamy topową odmianę z silnikiem turbo i dachem targa.
Auto Świat Classic 2/2021 Foto: Auto Świat Classic
Auto Świat Classic 2/2021
  • Klasyk, który tworzył historię. Czechosłowacka Avia A21 nie była ani szybka, ani luksusowa, ale za to ma na swoim koncie zupełnie inne zasługi, a jak na ciężarówkę może się pochwalić bardzo nietypowymi rozwiązaniami technicznymi.
  • Włoskie specjalności. Zwykłe limuzyny są nudne? Na szczęście włoskie gran turismo mogły zabrać na pokład 4 osoby! Porównujemy cztery auta GT z lat 70.: Lamborghini Espadę 400 GT, Ferrari 400 GT, Iso Lele i Maserati Indy 4200.
Maserati Indy 4200 Foto: Auto Świat Classic
Maserati Indy 4200
  • Zapomniany bestseller. Prezentacja wszystkich wersji nadwoziowych przednionapędowego Opla Ascony C.
  • Limuzyny z lat 50. i 60. Porównanie pięciu luksusowych aut: Borgwarda P 100, BMW 502, Jaguara Mk IX , Mercedesa 300 d i Lancii Flaminii Berliny. 
  • Fiat Cinquecento Elettra: pierwsze elektryczne auto z Polski.
  • Zapomniany, prototypowy Mercedes W122: przedstawiamy kulisy projektu małego Mercedesa z lat 50., który choć nie wszedł do produkcji, zmienił oblicze niemieckiej firmy. Auto miało zastąpić w gamie tzw. małego Pontona, ale perypetie związane z jego projektowaniem i zmarnowane przez to środki spowodowały, że Mercedes musiał mocno zaciskać pasa.
Mercedes W122 Foto: Auto Świat Classic
Mercedes W122
  • VW Golf III Rallye. Jeździliśmy jedynym zachowanym prototypem auta, które miało szansę zrewolucjonizować rynek hot hatchy. Co poszło nie tak?
  • Klasyki niedoceniane: zestawienie Citroënów Visy i Axla.
  • Podróż Toyotą Corollą AE86 z Malezji do Europy.
  • Sytuacja rynkowa: czy warto kupić klasyka z silnikiem Diesla?
  • W dziale Porady pokazujemy, co możesz zrobić by poprawić wygląd twojego auta oraz krok po kroku przedstawiamy proces wymiany paska rozrządu.

Zapraszamy do lektury!