- Nowy numer Auto Świata Classica znajdziecie jak zwykle na stacjach paliw oraz w salonach prasowych. Polecamy również skorzystanie z oferty prenumeraty w serwisie literia.pl lub z naszej cyfrowej subskrypcji.
W numerze 3/2021 znajdziecie m.in.:
- Kabriolety z lat 50. Porównanie pięciu odkrytych aut, które mają pomóc odetchnąć od zgiełku dnia codziennego. Porównujemy Alfę Romeo Giuliettę Spider, Borgwarda Isabellę Coupé Cabrio, Mercedesa 190 SL, Porsche 356 A oraz Wartburga 313/1 Sportwagena.
Wartburg 313/1Źródło: Auto Świat Classic
- Youngtimer z potencjałem. Audi Cabriolet to pierwsze odkryte auto w historii firmy. I choć samochód wchodzi dopiero w klasykowy wiek, ma już całkiem liczne grono fanów.
Youngtimer z potencjałem: Audi CabrioletŹródło: Auto Świat Classic
- 50-lecie Mercedesa SL (R107) cz. 1 – przedstawiamy historię modelu wraz z listą modyfikacji na przestrzeni całego okresu produkcji.
Prototyp Mercedesa R107 z hardtopemŹródło: Auto Świat Classic
- Mercedes Cabrio z Hollywood – historia pierwszego wyprodukowanego egzemplarza Mercedesa 300 SE Cabrio (W112).
- Klasyki, które tworzyły historię. Przedłużane wersje Fiata 125p i Poloneza to niecodzienny widok nawet na zlotach miłośników aut z FSO. Nam udało się przyjrzeć dokładnie obu samochodom i porozmawiać z ich właścicielami.
Przedłużane auta z FSOŹródło: Auto Świat Classic
- Francja kontra Niemcy. Te dwie samochodowe nacje wniosły bardzo wiele do historii motoryzacji. Czy można wskazać, która z nich budowała lepsze samochody? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie na podstawie testu 5 par aut: Mercedes 180 kontra Peugeot 403, Citroën 2 CV kontra Trabant 601, BMW 503 kontra Facet Vega HK 500, Simca 1000 kontra VW Garbus 1300, Alpine A110 kontra Porsche 912.
Francja kontra Niemcy: porównanie 5 par aut.Źródło: Auto Świat Classic
- Test opon do oldtimerów. Czy opony w stylu vintage są w stanie wygrać porównanie ze współczesnymi oponami?
Test opon do oldtimerówŹródło: Auto Świat Classic
- Serwisowa obsługa automatycznej skrzyni biegów: co się psuje, jak wyglądają naprawy, ile to kosztuje? Czy dynamiczna wymiana oleju jest wskazana przy klasykach?
- Sytuacja rynkowa: drogie klasyki kolekcjonerskie.
- Aston Martin Lagonda Saddama Husejna – po wielu latach auto dyktatora znów wyjechało na światło dzienne.
- Historia amerykańskiej Motoramy – kulisy powstania najsłynniejszego motoryzacyjnego show przełomu lat 50. i 60.
- Święty Graal Citroëna: żadne egzemplarz modelu 22CV nie przetrwał do dziś, ale na fanatyków zawsze można liczyć! Przedstawiamy historię Citroëna z V8 pod maską.
- – Na koniec: Renault 7, czyli protoplasta Thalii.
Zapraszamy do lektury!