W numerze 4/2020 znajdziecie m.in.:

  • Klasyki niezniszczalne. Przedstawiamy 5 samochodów, które z racji swojej ponadprzeciętnej trwałości zasłużyły sobie w pełni na zaszczytne miano aut niezniszczalnych: Audi 80 B3, Jeepa Cherokee XJ, Mercedesa 190, Volkswagena Golf II oraz Volvo 240. 
  • Klasyk, które tworzył historię: Fiat 508 miał bardzo duży udział w popularyzacji automobilizmu wśród osób, które wcześniej nie mogły sobie pozwolić na posiadanie własnego auta. Przedstawiamy wersję 508B z 1937 roku. 
  • Youngtimer z potencjałem: Mercedes CLK 55 AMG cabrio (A208) ma wszelkie cechy przyszłego poszukiwanego klasyka: jest rzadki, ma otwarte nadwozie i ciekawy, ładnie brzmiący silnik V8. Do tego auto nie jest jeszcze drogie! 
  • Porównanie sportowych coupé z lat 70. Zestawiamy pięć aut, które ponad 40 lat temu były marzeniem każdego kierowcy: Alfę Romeo Montreal, BMW 3.0 CSi, Dino 246 GT, Mercedesa 450 SLC, Porsche 911 Carrera 2.7  
  • Na jedno kopyto. Chevrolet Corvair stał się stylistycznym wzorcem dla wielu europejskich producentów. Przedstawiamy 5 modeli z jego wyraźnymi wpływami: BMW 2002 Tii Targa, Fiat 1500C, NSU 1000 C, VW-Karmann Ghia 1600, Zaporożec 968.
  • Zapomniany wizjoner: historia Nissan NRV-II – auta, które w 1982 roku miało już niemal wszystkie elementy wyposażenia obecnie produkowanych samochodów.
  • Auto-biografia: Hans Mezger. Przybliżamy sylwetkę inżyniera, który stworzył silnik do pierwszego Porsche 911 oraz do wyczynowego 917.
  • Jedziemy w teren! Prezentujemy Mercedesa 280 GE oraz zmodyfikowane Porsche 911 serii G.
  • Oprócz tego w dziale Porady pokazujemy, jak przeprowadzić modyfikację klasycznego radioodtwarzacza i jak wykonuje się profesjonalnie renowację drewnianych elementów wnętrza auta. Przyglądamy się tez bliżej sytuacji rynkowej niezbyt popularnych kabrioletów.

Zapraszamy do lektury!

Auto Świat Classic 4/2020 już w sprzedaży Foto: Auto Świat Classic
Auto Świat Classic 4/2020 już w sprzedaży