– klasyki z silnikami V8. Zestawienie 6 bardzo różnych aut, które łączy tylko jedno: 8-cylindrowy widlasty silnik pod maską. Prezentujemy: BMW V8 3200 Super, Horcha 930V, Isderę Imperator, Kruppa Cummins 980 Front, Mercedesa 560 SEC AMG 6.0 i Opla Diplomat V8 Coupé.

– klasyki, które tworzyły historię: Volvo 242 GT było zapowiedzią mocniejszych odmian turbo. I choć stoi trochę w ich cieniu, jest bardzo ciekawym i rzadkim autem. Trzecia generacja Chevroleta Camaro to kwintesencja lat 80. Może nie jest najmocniejsza, ale za to jak jeździ i wygląda!

– porównanie tanich aut z lat 80. Rzadko kiedy zestawione ze sobą samochody są tak od siebie różne. Przedstawiamy 5 aut, które jako nowe były najtańszymi propozycjami na rynku, ale także jako klasyki nie zrujnują raczej waszego domowego budżetu: Fiat Panda 45, Škoda 120 L, Toyota Starlet DL 1000, Volkswagen Garbus 1200, Volkswagen Polo 86C Formel E.

– Jedziemy w błoto! Porównujemy 6 klasycznych aut terenowych: Jeepa CJ-7, Land Rovera 88 S3, Mercedesa 240 GD, Toyotę Land Cruiser BJ40, Suzuki LJ 80 oraz Volkswagena Iltisa.

Oprócz tego prezentujemy reportaż z jazdy przedwojennym Citroënem AC4 używanym na co dzień, zestawienie najciekawszych wersji BMW 02, relację z październikowego Retro Motor Show w Poznaniu, opowieść o 2-silnikowej Lancii Trevi. Na poradach podpowiadamy, jak zdiagnozować usterki silnika bez jego rozbierania oraz pokazujemy, jak łatwe może być nabicie nowych okładzin na szczęki hamulcowe. Przyglądamy się też sytuacji rynkowej amerykańskich kabrioletów i – jak w każdym numerze – prezentujemy najświeższy cennik klasycznych aut.

Znajdziecie nas na stacjach paliw i w salonach prasowych. Zapraszamy!

Foto: Auto Świat Classic
Auto Świat Classic 6/2019 już w sprzedaży