Na początku 1909 roku w zakładach Benza dano zielone światło dla produkcji pojazdu, który pokonałby magiczną wówczas granicę 200 km/h. Rekordowy samochód wyposażono w gigantyczny jak na dzisiejsze czasy silnik o numerze seryjnym 5100. 4-cylindrowa jednostka miała pojemność 21,5 l. Średnica cylindrów wynosiła 185 mm, a skok tłoka 200 mm. Silnik ważył 407 kg. 22 sierpnia 1909 roku Fritz Erle, projektant Benza, a później szef działu testów i sportu firmy, w kilometrowej próbie z lotnym startem na zawodach pod Frankfurtem uzyskał czas 22,6 s. Oznaczało to prędkość 159,3 km/h. Było to jeszcze mało, jednak sukcesy miały przyjść już wkrótce. Później Victor Héméry na tej 200-konnej maszynie zdeklasował rywali w wyścigach w Brukseli. Natomiast na nowo otwartym, brytyjskim, owalnym torze w Brooklands na trasie 1 km ze startem lotnym uzyskał prędkość 202,7 km/h.Chwytliwa nazwa to podstawa sukcesu W 1910 roku rekordowy samochód ruszył na podbój Ameryki. Pojazd przejął nowojorski przedstawiciel niemieckiej firmyErnie Moross. W rozliczeniu oddał swego 150-konnego Benza z wyścigów Grand Prix oraz dołożył 6 tys. dolarów. Sprytny biznesmen miał już wcześniej pomysł na nazwę swego nowego auta - Lightning Benz, czyli błyskawiczny Benz. To określenie szybko wymalowano na karoserii wozu. Tę maszynę Moross wystawił w kilku zawodach, gdzie odnosiła kolejne zwycięstwa. Jednak wkrótce przypomniał sobie o niej Benz i aby podkreślić jej niemieckie korzenie, nazwę zmieniono na Blitzen Benz, a po prawej stronie nadwozia samochodu pojawił się czarny, cesarski orzeł. Najlepszym rezultatem osiągniętym przez ten pojazd był rekord prędkości ze startu lotnego ustanowiony 23 kwietnia 1911 roku przez Boba Burmana w Daytona Beach. Wyniósł on 228,1 km/h. Ten wynik poprawiono dopiero 8 lat później. Zanim jednak Burman ustanowił nowy rekord świata, w zakładach Benza zbudowano drugie takie auto (numer silnika 6257). W roku 1912 w USA oba samochody rywalizowały ze sobą w pokazowych wyścigach. W latach 1912-1913 powstały jeszcze 4 auta typu Blitzen Benz o numerach silników 9141, 9143, 9145 i 13280. Ten ostatni znacznie różnił się od swychsportowych odpowiedników. Miał większy rozstaw osi (3200 mm zamiast 2800 mm) oraz 4-osobową, turystyczną karoserię. Z 6 wyprodukowanych-Blitzen Benzów do dziś zachowały się tylko dwa. Jeden znajduje się w muzeum Mercedesa-Benza, natomiast drugi jest w jednej z amerykańskich, prywatnych kolekcji. Trzeci pojazd usiłuje odbudować z zachowanych, oryginalnych części kolejny entuzjasta z USA.
Blitzen Benz - Błyskawiczny rekordzista
Benz, jeden z najstarszych samochodowych producentów, zrazu nie przywiązywał wagi do sportowych wyczynów swych maszyn. W pierwszych latach XX wieku musiał jednak stwierdzić, że zwycięstwa w wyścigach przynoszą konkurencji zyski w postaci zwiększonej sprzedaży.