Calder wywiązał się znakomicie z zadania, niestety Poulain jadący razem z Samem Poseyem i Jeanem Guichetem nie osiągnął mety wyścigu.Ogromny entuzjazm, jaki wzbudziło to połączenie sztuki ze sportem motorowym, skłonił firmę BMW do kontynuowania tego projektu. Po modelach sportowych Art Cars na drogiMalowanie nadwozi kolejnych dwóch modeli BMW – 3.0 CSL w 1976 r. i 320i w 1977 r. – zaprojektowali także Amerykanie Frank Stella oraz Roy Lichtenstein. Projekt pierwszego przypominał rysunek techniczny, linie biegnące wzdłuż auta użyte przez drugiego miały wskazywać drogę dla samochodu. W 1979 roku pojawił się artysta, który sam pomalował cały pojazd. Wcześniej i później zaproszeni plastycy tworzyli tylko projekt. Nadwozie BMW M1 przygotowywanego do wyścigu w Le Mans farbami pokrył czołowy przedstawiciel pop-artu Andy Warhol. To auto osiągnęło metę 24-godzinnych zawodów na szóstym miejscu.Na początku lat 80. zmieniła się nieco koncepcja BMW Art Cars. Zaczęto malować także normalne pojazdy drogowe, nie tylko te przeznaczone do wyścigów. W 1982 roku BMW 635 CSI otrzymał Austriak Ernst Fuchs. Cztery lata później tym samym modelem zajął się Robert Rauschenberg z USA.W 1989 roku BMW M3 wyścigowej grupy A otrzymali dwaj artyści rodowity Australijczyk Michael Jagamara Nelson i Amerykanin Ken Done. W następnym sezonie Japończyk Matazo Kayama pracował nad BMW 535i, a Hiszpan César Manrique nad BMW 730i. Rok później swe dzieło na nadwoziu BMW Z1 stworzył Niemiec A. R. Penck. Obok niego nad projektem BMW 525i pracowała afrykańska artystka Esther Mahlangu. Włoch Sandro Chia przygotował wyścigowe BMW serii 3, a Brytyjczyk David Hockney w roku 1995 zaprojektował malowanie BMW 850 CSI. Ostatni jeżdżący, piętnasty, Art Car – BMW V12 LMR – na wyścig w Le Mans projektowała w 1998 roku Amerykanka Jenny Holzer.Kolekcja Art Cars – to niesamowite połączenie technologii ze sztuką – prezentowana była w najsłynniejszych muzeach świata. Odwiedziła Luwr w Paryżu, Royal Academy w Londynie, Palazzo Grassi w Wenecji, muzea Guggenheima w Nowym Jorku oraz w Bilbao.Różnorodność stylów – od pop-artu do afrykańskiej sztuki ludowejWśród grupy artystów malujących samochody BMW znaleźli się wyjątkowi twórcy reprezentujący różne style. Jednym z najwybitniejszych był Andy Warhol, najsłynniejszy przedstawiciel pop-artu. Warhol znany jest przede wszystkim z prostych kompozycji o dużym kontraście kolorystycznym, wykonanych w technice serigrafii. Prezentowały one przedmioty z życia codziennego (puszki coca-coli czy zupy campbell) oraz wystylizowane portrety gwiazd świata rozrywki (Marilyn Monroe) lub polityków (Mao Zedong). Inny kierunek sztuki reprezentuje Esther Mahlangu pochodząca z prowincji Mpumalanga w Południowej Afryce. Artystka przez całe życie była bardzo związana z tradycją Ndebele i typową dla niej sztuką geometrycznego malarstwa naściennego. Jej dzieła, choć bardzo tradycyjne, przesiąknięte są innowacjami – nie skupia się wyłącznie na malarstwie naściennym, lecz przenosi tę sztukę na płótno oraz inne materiały.
BMW Art Cars - Artystycznie na drodze i torze
Przed 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans w 1975 roku aukcjoner dzieł sztuki i zapalony kierowca sportowy Hervé Poulain poprosił swego znajomego amerykańskiego artystę Alexandra Caldera o pomalowanie BMW 3.0 CSL, na którym miał wystartować w tych zawodach.