Można przyjąć, że pierwszy samochód na oponach Continental pojawił się sto lat temu w Poznaniu i Krakowie. Trzy lata później firma rozpoczęła sprzedaż opon i dętek w Warszawie. Najstarsza polska reklama opon Continental pochodzi z 1911 roku. Ukazała się w czasopiśmie „Lotnik i Automobilista” wydawanym w Warszawie.
W 1937 roku nowy Adler Triumph Junior kosztował 6,2 tys. złotych. Komplet ogumienia (z dętkami): 688 złotych bez montażu. Trwałość opony, dochodzącą do 10 tys. km, oceniano na wysoką, jednak ze względu na zły stan dróg najczęściej wytrzymywała ona zaledwie od 5 do 7 tysięcy kilometrów.
W 1938 roku do Polski sprowadzono 7277 nowych samochodów osobowych. Ponad 90 proc. z nich wyposażono w opony Continental. Montowano je np. w pojazdach marki Mercedes, a polscy przedstawiciele firm Adler, Audi, DKW, Horch, Opel i Wanderer oferowali je w swoich salonach sprzedaży.
Po wojnie samochód stał się dobrem luksusowym, a opona – produktem nieosiągalnym, którego brakowało na rynku. Na giełdach łatwiej można było zakupić niemal nowego Mercedesa niż komplet opon do 125p.
We wrześniu 1973 r. jeden z handlujących na warszawskiej giełdzie za komplet nowych opon Continental do VW 1200 żądał 35 tys. złotych i nie czekał długo na klienta, którym okazał się pewien znany filmowiec. Fiat 126p kosztował wówczas 69 tys. złotych!
Niektórzy na własny użytek opracowali chałupnicze sposoby pogłębiania zużytego bieżnika. Opony „zajeżdżano” aż do chwili, gdy były widoczne druty konstrukcji.
Pod koniec lat 80. ubiegłego wieku Polski Związek Motorowy uruchomił sieć sklepów z częściami zamiennymi i akcesoriami do pojazdów produkcji zachodniej. Za dolary lub inną wymienialną walutę nieliczni szczęśliwcy mogli nabyć opony Continental i paski klinowe ContiTech.
To samo dotyczyło opon. Wielu kierowców okazyjnie zakupiło tzw. używki, często bardzo zniszczone i stwardniałe opony z niemieckich szrotów. Dopiero od połowy lat 90. sezonowa wymiana ogumienia stała się popularna, a komplet nowych zimówek przestał być luksusem.
Opony Continental sprowadzali niezależni importerzy. 30 stycznia 1997 roku firma otworzyła swoje oficjalne przedstawicielstwo – Continental Opony Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Galeria zdjęć
Styczeń 1938 – 432,7 km/h Rudolf Caracciola podnosi poprzeczkę: Mercedesem W125 osiągnął 432,7 km/h na autostradzie Frankfurt – Darmstadt
Rakietowy Opel Opel RAK2 po 16 sekundach osiągnął 235 km/h, ustanawiając rekord prędkości pojazdów z napędem rakietowym. Kierowcą był Fritz von Opel. Pierwszy krok w kosmos postawiono na ziemi – na oponach Continental
Listopad 1936 – 333 km/h Kierowca wyścigowy Rudolf Caracciola pobił kilkanaście światowych rekordów prędkości. W listopadzie 1936 roku na odcinku autostrady Frankfurt – Heidelberg przekroczył granicę 333 km/h na odcinku 10 mil
Październik 1937 – 400 km/h 23-letni Bernd Rosemeyer z teamu Auto Union na autostradzie Frankfurt – Darmstadt po raz pierwszy na świecie przekroczył granicę 400 km/h na publicznej drodze (406,8 km/h). Pobił jeszcze kilkanaście innych światowych rekordów. Wszystkie na oponach Continental
Maj 1971 roku – 188,86 km/h elektrycznym autem Opel GT na torze Hockenheim pobił światowy rekord prędkości samochodów z napędem elektrycznym. Ze startu lotnego na 1 km osiągnął 188, 86 km/h. Energooszczędne opony Continental mają ciśnienie 4,4 atmosfery
Opony z Hanoweru do swych pojazdów operacyjnych zamawiało także MSW. Na zdjęciu: kadr z serialu „07 zgłoś się”, reż. Krzysztof Szmagier
Na zdjęciu – Benz Naczelnego Dowództwa Wojska Polskiego. Continental był dostawcą ogumienia, na długo zanim w 1926 roku powstała firma Daimler-Benz, czyli Mercedes
Pierwszy samochodowy atlas Polski opracowany przez Continental
Tę oponę z głęboko rzeźbionym bieżnikiem terenowym zalecano na „drogi śliskie i zaśnieżone”. Treściwa reklama, sugerująca szeroką dostępność opony w sieci sklepów motoryzacyjnych, pochodzi z miesięcznika „Szofer polski” (09/1938)
Opony Continental zamontowano do kilku tysięcy Fiatów 125p. Zimowe Continental TS 729 lub Conti M+S Contact montowano w wozach eksportowanych do Finlandii i Norwegii
Audi 920 na oponach Continental, sprowadzone przez firmę „Stanisław Sierszyński”, Poznań, pl. Wolności 11, z filią w Bydgoszczy