To najstarszy producent samochodów w dalekiej Japonii. W 1907 roku powstała firma Hatsudoki Seizo Co. Ltd., która zajmowała się konstruowaniem i produkcją silników spalinowych. Pierwszy silnik zasilany gazem o mocy 6 KM wyprodukowano pod kierownictwem ówczesnego prezydenta firmy Iyokumo Kurokawy.
Produkcja samochodów rozpoczęła się od pojazdów użytkowych. W 1930 roku powstał trójkołowiec oznaczony symbolami HA, który szybko stał się przebojem japońskiego rynku.
W 1937 roku powstał model FA, kompaktowy samochód dostawczy, już na czterech kołach. Niezależnie jednak produkowano małe pojazdy transportowe na trzech kołach, do których wykorzystywano technologię motocyklową. Ostatni trójkołowy transporter o nazwie Midget wyprodukowany został w 1957 roku. Napędzany był on silnikiem o pojemności skokowej 250 cm3 o mocy 6 kW (8 KM).
W 1951 roku nastąpiła zmiana nazwy na Daihatsu Motor Co. Ltd. Nazwa Daihatsu powstała z pierwszych członów dwóch słów: Osaka - Dai i Hatsudoki.
Pierwszy samochód osobowy tej marki powstał w 1951 roku. Był to trójkołowiec o nazwie Bee, napędzany dwucylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1000 cm3, który w Japonii zrobił wielka furorę wśród licznych użytkowników. W 1964 roku pojawił się kolejny rewolucyjny model. Sedan Compagno Berlina o długości 3,8 m w wersji dwu- i czterodrzwiowej, napędzany małym silnikiem o pojemności skokowej 800 cm3 o mocy 30 kW (41 KM). Samochód ten przypominał swoim designem auta europejskie i także jako pierwszy „Japończyk” trafił na Wyspy Brytyjskie, a w dalszej kolejności także i na inne rynki europejskie.
Daihatsu stało się szybko największym specjalistą w samochodach kompaktowych. Europejczycy doskonale pamiętają takie udane modele jak m.in. Charade (także sprzedawane kiedyś w Polsce w sieci Pewexu), Charmant, Applause, czy Cuore.
Szkoda, że obecnie najnowsze modele tej japońskiej marki dostępne są tylko w niektórych krajach europejskich, do których niestety Polska wciąż nie należy. Modele Daihatsu cenione są za niekonwencjonalny wygląd (często kontrowersyjny), prostotę, niezawodność i małe koszty eksploatacji.
Obecnie Daihatsu, należące do koncernu Toyota, to piąty pod względem wielkości producent samochodów w Japonii. W 2006 roku wyprodukowano 952 500 samochodów, z czego 622 500 trafiło na rynek japoński, a 330 000 na rynki zagraniczne. W Europie Daihatsu najwięcej samochodów sprzedaje w Niemczech, gdzie w ub. roku trafiło do użytkowników 13 120 samochodów tej marki.
W najnowszej ofercie Daihatsu znajdują się takie modele jak: roadster Copen w limitowanej serii „100th Anniversary” za 19 790 euro, Sirion „100th Anniversary” za 14 399 euro, terenowy Terios z tej samej serii za 24 795 euro, najnowszy kompaktowy minivan Materia za 14 490 euro, a także mały miejski Trevis w stylu retro za 9 990 euro.
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)
Daihatsu: 100 lat najstarszego japońskiego producenta (fotogaleria)