W ramach tej inicjatywy brytyjscy specjaliści szukają samochodów do odrestaurowania i poddają je gruntownej odbudowie w oparciu o dokumentację fabryczną. Program zakłada pozostawienie jak największej liczby oryginalnych elementów i wymienienie na nowe tylko tych, których nie da się naprawić lub zregenerować. Używane są do tego wyłącznie części Jaguar Classic zgodne z oryginałami.
Jaguar E-Type - pierwszy odrestaurowany egzemplarz
Pierwszy egzemplarz E-Type serii 1 przygotowany przez Jaguar Classic został pokazany na targach klasyków w Essen. To egzemplarz w kolorze szarym z silnikiem 4,2 R6 pochodzący z 1965 r., który trafił do Kalifornii i przejechał 78 tys. mil, po czym został wycofany z użycia. Ma oryginalną karoserię, silnik i skrzynię biegów, które zostały przywrócone do stanu konkursowego. Także wnętrze zostało odnowione i wygląda jak przed ponad 50 laty.
Jaguar E-Type - ile kosztuje odrestaurowanie?
Oferta na pierwszą partię 10 samochodów zaczyna się od 285 tys. funtów, czyli niemal 1,5 mln zł, ale cenę można jeszcze podnieść zamawiając do samochodu nowocześniejsze rozwiązania, które pozwolą swobodniej używać go w ruchu drogowym. To m.in. udoskonalony system chłodzenia silnika z elementami z E-Type Lightweight, zsynchronizowana skrzynia biegów (o ile nie występowała w oryginalnym aucie), czy zaciski hamulcowe z serii 2.
Galeria zdjęć
Jaguar rozpoczął zbieranie zamówień na kompleksowo odnowione Jaguary E-Type serii 1, które mają pochodzić z programu „Reborn” i zostaną przygotowane w dedykowanym zakładzie w Coventry. W ramach tej inicjatywy brytyjscy specjaliści szukają samochodów do restauracji i poddają je gruntownej odbudowie w oparciu o dokumentację fabryczną. Program zakłada pozostawienie jak największej liczby oryginalnych elementów i wymienienie na nowe tylko tych, których nie da się naprawić lub zregenerować. Używane są do tego wyłącznie części Jaguar Classic zgodne z oryginałami.
Pierwszy egzemplarz E-Type serii 1 przygotowany przez Jaguar Classic zostały pokazane na targach klasyków w Essen. To egzemplarz w kolorze szarym z silnikiem 4,2 R6 pochodzący z 1965 r., który trafił do Kalifornii i przejechał 78 tys. mil, po czym został wycofany z użycia. Ma oryginalną karoserię, silnik i skrzynię biegów, które zostały przywrócone do stanu konkursowego. Także wnętrze zostało odnowione i wygląda jak przed ponad 50 laty.
Cena? Oferta na pierwszą partię 10 samochodów zaczyna się od 285 tys. funtów, czyli niemal 1,5 mln zł, ale cenę można jeszcze podnieść zamawiając do samochodu nowocześniejsze rozwiązania, które pozwolą swobodniej używać go w ruchu drogowym. To m.in. udoskonalony system chłodzenia silnika z elementami z E-Type Lightweight, zsynchronizowana skrzynia biegów (o ile nie występowała w oryginalnym aucie), czy zaciski hamulcowe z serii 2.