Naszą uwagę przyciągnęły szczególnie dwie ekspozycje: Alfy Romeo i Brabusa. W przypadku Alfy podczas premiery nowej Giulii pokazano dwie historyczne wersje tego modelu. Brabus wyodrębnił specjalne stoisko z zabytkowymi Mercedesami przygotowanymi przez niemiecką firmę.
Gorąco zachęcamy do obejrzenia galerii z klasykami pokazanymi na tegorocznych targach IAA Frankfurt.
Galeria zdjęć
Alfa Romeo Giulia produkowana był w latach 1962-1978. Sportowy włoski samochód dostępny w wielu wariantach nadwoziowych. Podstawowa odmiana Giulii to 1600 TI: poj. silnika 1600 ccm, moc 92 KM, V maks. 165 km/h, przysp. 0-100 km/h 14,7 s.
Alfa Romeo Giulia produkowana był w latach 1962-1978. Sportowy włoski samochód dostępny w wielu wariantach nadwoziowych. Podstawowa odmiana Giulii to 1600 TI: poj. silnika 1600 ccm, moc 92 KM, V maks. 165 km/h, przysp. 0-100 km/h 14,7 s.
Alfa Romeo Giulia produkowana był w latach 1962-1978. Sportowy włoski samochód dostępny w wielu wariantach nadwoziowych. Podstawowa odmiana Giulii to 1600 TI: poj. silnika 1600 ccm, moc 92 KM, V maks. 165 km/h, przysp. 0-100 km/h 14,7 s.
Alfa Romeo Giulia TZ (skrót T pochodzi od Tubolare Zagato) to sportowy i jednocześnie wyścigowy samochód produkowany w latach 1963-67. Pod maską silnik 1.6 DOHC o mocy 160-170 KM. Waga 620-660 kg. Prędkość maksymalna 216-245 km/h.
Alfa Romeo Giulia TZ (skrót T pochodzi od Tubolare Zagato) to sportowy i jednocześnie wyścigowy samochód produkowany w latach 1963-67. Pod maską silnik 1.6 DOHC o mocy 160-170 KM. Waga 620-660 kg. Prędkość maksymalna 216-245 km/h.
Alfa Romeo Giulia TZ (skrót T pochodzi od Tubolare Zagato) to sportowy i jednocześnie wyścigowy samochód produkowany w latach 1963-67. Pod maską silnik 1.6 DOHC o mocy 160-170 KM. Waga 620-660 kg. Prędkość maksymalna 216-245 km/h.
BMW Alpina B7 S Turbo
DS 21 Pallas pojawił się na stoisku DS-s w związku z obchodami 60. rocznicy produkcji DS-ów. Model DS produkowany w latach 1955-75. Luksusowa wersja Pallas (z greckiego Atena) pojawiła się w 1964 r.. Od standardowego modelu różniła się lepszym wyciszeniem wnętrza, inną tapicerką i licznymi dodatkami na zewnątrz.
DS 21 Pallas pojawił się na stoisku DS-s w związku z obchodami 60. rocznicy produkcji DS-ów. Model DS produkowany w latach 1955-75. Luksusowa wersja Pallas (z greckiego Atena) pojawiła się w 1964 r.. Od standardowego modelu różniła się lepszym wyciszeniem wnętrza, inną tapicerką i licznymi dodatkami na zewnątrz.
Getrag Selectromat. Rocznik 1957, 4-stopniowa półautomatyczna skrzynia biegów. Maks. mom. obr. 19,82 Nm. Produkcja: Hans Glas GMBH Dingolfing
Getrag Selectromat. Rocznik 1957, 4-stopniowa półautomatyczna skrzynia biegów. Maks. mom. obr. 19,82 Nm. Produkcja: Hans Glas GMBH Dingolfing
Getrag Selectromat. Rocznik 1957, 4-stopniowa półautomatyczna skrzynia biegów. Maks. mom. obr. 19,82 Nm. Produkcja: Hans Glas GMBH Dingolfing
Na stoisku niemieckiego stowarzyszenia rzeczoznawców Dekra pojawił się Hanomag 2/10 KM - pierwszy oficjalny samochód Dekry w 1925 roku. Masa własna 430 kg, rozstaw osi 1920 mm, silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy, poj. 499 ccm, moc: 60 KM, V maks. 60 km/h.
Na stoisku niemieckiego stowarzyszenia rzeczoznawców Dekra pojawił się Hanomag 2/10 KM - pierwszy oficjalny samochód Dekry w 1925 roku. Masa własna 430 kg, rozstaw osi 1920 mm, silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy, poj. 499 ccm, moc: 60 KM, V maks. 60 km/h.
Stoisk Brabusa a na nim kolekcja zabytkowych Merecdesów. Na zdjęciu model 280 SL "Pagoda". Silnik 6-cylindrowy o poj. 2778 ccm, moc 170 km/h, V maks. 124 mph.
Tym razem również Mercedes Benz 280 SL Pagoda (W113).
Pod maską 280 SL 6-cylindrowy silnik.
Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Cabrio (W 111). Silnik o poj. 3459 ccm, moc 200 KM, V maks. 127 mph.
Mercedes-Benz 600 Pullman rocznik 1967 wyprodukowany w liczbioe 429 egzmeplarzy. Dł./szer./wys. 6240/1950/1500 mm.
Mercedes Benz 280 SL.
Na stoisku Land Rovera nie zabrakło również odwołań do historii. Na zdjęćiu Range Rover "Velar" z 1970 roku. Pod maską silnik 3.5 l V8 benzynowy, skrzynia biegów 4-stopniowa.
Volkswagen T1 Bus z 1963 roku. Silnik benzynowy 4-cylindrowy typu bokser. Moc w prezentowanym aucie wynosi aż 80 KM. Cena 65 000 euro.
Tym razem miniaturowe klasyki w dużym wyborze, dość kosztowne.
Tym razem miniaturowe klasyki w dużym wyborze, dość kosztowne.
Tym razem miniaturowe klasyki w dużym wyborze, dość kosztowne.