Oczywiście, jak na klasyczne auta przystało nie były to próby sportowe, choć dwa z prezentowanych samochodów z pewnością dałyby sobie świetnie radę na torze. Mowa o Volvo 244 Turbo i 850 R. Produkcję pierwszego z nich rozpoczęto w 1974 roku i kontynuowano 19 lat, powstało 2,8 mln egzemplarzy. W tamtych czasach roczna produkcja Volvo osiągała poziom ok. 300 tys. pojazdów. Seria 240 była popularna nie tylko w Europie, ale i w Stanach Zjednoczonych. Najpopularniejszymi odmianami były kombi i czterodrzwiowy sedan, ale produkowano także dwudrziową wersję 242 GT. Sprowadzone z Goeteborga 244 Turbo to prawdziwy „wilk w owczej skórze”. Niemal 40 lat temu turbodoładowany silnik o mocy 155 KM sprawiał, że niewiele aut tej klasy mogło równie szybko ruszyć spod świateł.

Volvo 850 wprowadzono na rynek w 1991 roku. Auto ma napęd na przód, poprzeczny, 5-cylindrowy silnik oraz boczne poduszki powietrzne, które po raz pierwszy wprowadzono w 1994 roku. Wersja sportowego kombi T5-R słynęła z potężnej na owe czasy mocy, była też jedynym kombi jakie startowało w wyścigach – brytyjskiej serii BTCC. Rzędowy silnik o pojemności 2,3 litra osiągał moc od 225 do 250 KM. Była to jednostka o legendarnej trwałości o ogromnym potencjale do zwiększających moc modyfikacji Sprowadzony ze Szwecji egzemplarz był w widowiskowym kolorze Banana Yellow.

Samochodem, który w Modlinie przeniósł nas w lata 50. było Volvo Duett. Auto wprowadzono do produkcji w 1953 roku. Duett był pierwszym kombi w historii Volvo – to właśnie to nadwozie stanowiło przez lata znak rozpoznawczy szwedzkiej marki. Prezentowany samochód kilka lat temu przeszedł gruntowną renowację, ale precyzja w wykonaniu detali tego samochodu (zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu) pokazuje wyraźnie, jak ważną rzeczą dla Volvo była jakość i długowieczność produkowanych aut. 

Czerwone P1800 z 1966 roku było już przez nas prezentowane kilka lat temu, ale gwoli przypomnienia: premiera auta odbyła się w 1960 roku. Produkcja zaprojektowanego we włoskim stylu wozu została zakontraktowana w Wielkiej Brytanii. P1800 stał się popularny ze względu na rolę w serialu telewizyjnym „Święty” emitowanym w latach 1962–1969, w którym samochód prowadził główny bohater Simon Templar (w tę rolę wcielił się uwielbiany Roger Moore). P1800 S jest też jednym z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji, chociaż brew intencji twórców sportowy jest tylko z wyglądu. Okazał się za to bardzo trwały. Amerykański nauczyciel Irv Gordon pokonał tym samochodem ok. 5 mln. kilometrów. 

Prezentowany obok Volvo PV60 nie był udostępniony do jazdy. Model ten był ostatnim z długiej serii samochodów osobowych marki Volvo z tradycyjnym sześciocylindrowym silnikiem dolnozaworowym. Jednostka napędowa ma pojemność skokową ponad 3,6 litra osiągając moc 90 KM. Napęd oczywiście na tył. Wygląd pierwszego powojennego modelu był dość konserwatywny i staromodny – prace nad nim rozpoczęły się jeszcze w latach 30. Samochód stał się jednak bardzo popularny – głównie ze względu na wygodę, jaką oferował. Większość egzemplarzy sprzedano w późnych latach czterdziestych XX wieku.