Bardzo często w mejlach do redakcji przychodzą prośby o amerykańską motoryzację. W tym numerze opisaliśmy sześć aut zza wielkiej wody – każde z nich jest wyrazem amerykańskiej myśli technicznej i każde pokazuje, jak do tematu czterech kółek podchodzą ludzie, którzy z samochodami są związani jak niewiele innych nacji na świecie.

Ponieważ auta „made in USA” to nie tylko Mustang czy Camaro, w naszym dziale „Klasyki z Ameryki” znalazły się też chrysler Town & Country i policyjny Chevrolet Caprice.

Na drugim biegunie umieściliśmy Ładę Nivę – ten pojazd jest najbardziej rozpoznawalnym na Zachodzie samochodem wyprodukowanym w byłym Związku Radzieckim. Ponadto nadal jest wytwarzany (nie tylko w Rosji). Czy wiedzieliście, że Nivy były sprzedawane nawet w Japonii i nadal istnieje tam ich fanclub?

Dla wszystkich tych, którzy youngtimerami lubią jeździć na co dzień, przygotowaliśmy zestawienie „Najlepsze klasyki lat 80.”, w którym znalazły się m.in. nieśmiertelny Mercedes C124, przepiękne „cygaro” (Audi 200 Avant z napędem quattro), a także Peugeot 205 w bardzo rzadkiej wersji Rally.

W dziale Porady zajeliśmy się regeneracją najważniejszego elementu hydropneumatycznego zawieszenia Citroenów – kulą, która spełnia zadania amortyzatora i sprężyny. Poniżej krótki film z wizyty w warsztacie Tadeusza Vorbrodta, a z numeru dowiecie się też szczegółów takiej operacji oraz jej kosztów.

 Foto: auto świat classic / Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania magazynu „Auto Świat Classic (2/2016).

Zapraszamy do lektury!