Liczy się prosta oraz niezawodna konstrukcjaNic więc dziwnego, że prototyp Wilksa został zbudowany właśnie na płycie podłogowej Jeepa. W konstrukcji pojazdu zastosowano lekki stop aluminium i magnezu o nazwie Birmabright. Stal wówczas była materiałem reglamentowanym.W warsztatach eksperymentalnych w Solihull koło Birmingham powstało 48 podobnych aut. Od udanego projektu było już niedaleko do seryjnej produkcji. Terenowy Land Rover Series I został zaprezentowany 30 kwietnia 1948 r.podczas salonu samochodowego w Amsterdamie. W pierwszej produkcyjnej wersji wykorzystano silnik z osobowego modelu P3 firmy Rover. Land Rover miał stały, sztywny napęd 4x4, z rozłączanymi piastami w przednich kołach. Już w roku debiutu auta firma Tickford zaczęła zabudowywać pojazd eleganckim nadwoziem. Po kilku latach Land Rover sam wyprodukował swoje auto w zamkniętej wersji Station Wagon.Zainteresowanie samochodem było bardzo duże. Użytkownicy szybko przekonali się do niezwykłych zdolności jezdnych tego auta w najtrudniejszych nawet warunkach terenowych. Spowodowało to dynamiczny rozwój modelu. Zastosowano mocniejszy silnik, wprowadzono przedłużoną wersję o większym rozstawie osi, co korzystnie wpłynęło na zdolności przewozowe pojazdu. W 1957 roku po raz pierwszy w Land Roverach zamontowano silnik wysokoprężny, a rok później na rynku pojawiła się druga generacja (Series II) tego terenowego auta. Pod maską nowego Land Rovera znalazły się teraz m.in. czterocylindrowy silnik o pojemności 2286 ccm oraz sześciocylindrowy o pojemności 2625 ccm. Wkrótce produkcja przekroczyła 500 tysięcy sztuk.W 1970 roku w ofercie Land Rovera pojawił się dość nietypowy model. Range Rover był luksusową wersją swego terenowego poprzednika. Wyposażono go w silnik V8, a konstrukcja auta opierała się na mocnej ramie, na której zamontowano trzydrzwiowe nadwozie. Auto miało stały napęd 4x4.Komfort oraz luksus – w teren i do miasta Rok po Range Roverze pojawiła się kolejna generacja Land Rovera (Series III), która na początku lat osiemdziesiątych została zastąpiona przez modele 90, 110 i 127. Na kolejne rozszerzenie oferty czekaliśmy do września 1989 roku, kiedy to zaprezentowano Land Rovera Discovery. Ten pojazd gwarantował komfort porównywalny z Range Roverem, ale za dużo mniejsze pieniądze. W gamie produkcyjnej pojawiła się jeszcze jedna nowa nazwa. Modelom 90 i 110 nadano miano Defender. W 50. rocznicępowstania pierwszego Land Rovera przedstawiono Freelandera – samochód o nieco mniejszych walorach w jeździe terenowej, ale tańszy i dużo lepiej przystosowany do normalnej miejskiej eksploatacji. W 2005 roku na rynku pojawił się Range Rover Sport, czyli luksusowy pojazd sportowo-terenowy. Dzisiaj gama Land Rovera liczy 5 modeli. Od początku produkcji marka identyfikowana jest z niezawodnymi samochodami z napędem 4x4. Defender, Freelander, Discovery, Range Rover oraz Range Rover Sport nie tylko potwierdzają tę opinię. Stały się także synonimami stylu, komfortu i luksusu.Land Rover – brytyjski, niemiecki, indyjskiOd początku produkcji Land Rover skierowany był do bardzo wymagających odbiorców. Aby sprostać ich najróżniejszym potrzebom, powstało wiele specjalistycznych odmian. Jedną z najsłynniejszych była Pink Panther ("różowa pantera"), wykorzystywana przez brytyjskie siły specjalne SAS podczas pustynnych akcji na tyłach wroga. Pojazd pomalowany był na matowy różowy kolor, który idealnie maskował auto na piasku i we mgle. W Polsce trzyosiowe Defendery pracowały w kopalniach. Land Rover swą historię rozpoczynał jako jeden z modeli firmy Rover, potem stał się samodzielną marką. Później kontrole nad nim sprawowały kolejno: British Leyland (1978-1986), British Aerospace (1988-1994) oraz BMW. W 2000 r. został przez niemiecką firmę sprzedany Fordowi, gdzie stał się częścią Premier Automotive Group. Niedawno, w 2008 roku, wraz z Jaguarem został przejęty przez indyjskie Tata Motors.
60 lat Land Rovera - Zawrotna kariera terenowej legendy
Pierwszy prototyp terenowego Land Rovera został zaprojektowany w 1947 roku przez Maurice’a Wilksa, szefa biura projektowego brytyjskiej firmy Rover. Inspiracją dla niego był amerykański Jeep, który znakomicie spisywał się na frontach niedawno zakończonej II wojny światowej.