Kolejny DB2 z roku 1950 z nowoczesnym, 6-cylindrowym silnikiem Lagondy sprzedawał się już znacznie lepiej.W wersji DB2/4 pojazd otrzymał dwa dodatkowe miejsca z tyłu oraz, co było wówczas nowością, tylne trzecie drzwi.Nadwozia Astonów z powodzeniem mierzyły się z włoskimi projektami uważanymi wtedy za wzorcowe. Brytyjska marka szybko zdobyła status wytwórcy luksusowych samochodów sportowych. W 1954 roku David Brown przeniósł produkcję do fabryki Tickford w Newport Pagnell. Tam też niebawem miała powstać druga generacja pojazdów DB, która przyniosła firmie najwiekszy rozgłos.Auto Jamesa Bonda z polskim silnikiemPrezentacja modelu DB4 w roku 1958 była prawdziwą sensacją. Przede wszystkim zachwycała elegancka karoseria zaprojektowana przez włoską firmę Touring of Milan. Ręcznie robione, aluminiowe nadwozie zamontowane było na stalowej, rurowej ramie. Duże pochwały zyskał także znakomity, nowy, 6-cylindrowy silnik. Jego twórcą był polski inżynier Tadek Marek. Tadeusz Marek, bo tak brzmiało jego prawdziwe nazwisko, przygodę z motoryzacją rozpoczął jeszcze przed wojną. Jako konstruktor pracował w Państwowych Zakładach Inżynieryjnych w Warszawie, gdzie brał udział w pracach nad przygotowaniem głównie na potrzeby armii motocykla CWS 111, czyli Sokoła 1000. Marek należał także do czołówki polskich kierowców rajdowych.W 1939 roku na Chevrolecie wygrał Rajd Polski w klasie powyżej 3000 ccm. Po wojnie znalazł się w Anglii, gdzie zaczął pracować w zakładach Astona Martina. Jego pierwszym dziełem był aluminiowy, 6-cylindrowy silnik o dwóch wałkach w głowicy, pojemności 3,7 l i mocy 240 KM. W roku 1958 został on zaprezentowany w Astonie Martinie DB4. Ta wyjątkowo udana jednostka wciąż była rozwijana. Powiększono pojemność do 4 l i moc do 400 KM. Silnik Marka stosowany w kolejnych modelach DB5 i DB6 był w produkcji do roku 1973. Później następne Astony napędzał inny silnik utalentowanego polskiego inżyniera - V8. Ta jednostka była w użyciu przez ponad 30 lat. Najbardziej znanym samochodem Astona Martina był kolejny z serii - DB5. To zasługa głównie filmów z Jamesem Bondem. Pomimo dość wysokiej ceny te auta sprzedały się w liczbach ponad 1000 sztuk. Najlepiej sprzedającym się pojazdem brytyjskiej firmy (ponad 1500 egzemplarzy) okazał się kolejny model. DB6 był produkowany w latach 1965-1970. Od swego poprzednika różnił się przede wszystkim większym rozstawem osi. Pasażerowie na tylnych siedzeniach otrzymali także nieco wiecej miejsca nad głowami, a pojazd kończył się charakterystycznym, małym spoilerem. Zgodnie z tradycją firmy ten pojazd był oferowany również jako kabriolet. Początkowo Volante, bo tak nazwano ten model, produkowano na skróconym podwoziu. Po roku 1966 montowano go na identycznym z wersją coupé. Do liczby wyprodukowanych DB6 należy doliczyć jeszcze 5 egzemplarzy Shooting Brake, czyli kombi, zbudowanych przez firmę nadwoziową Harold Radford. 4-litrowy silnik DB6 znalazł się później w modelu DBS. To auto przygotowano pod nową jednostkę V8. Jednak podczas jego prezentacji nie była ona jeszcze gotowa.Na srebrnym ekranie i na wyścigowym torze Typowy brytyjski Aston Martin okazał się naturalnym wyborem auta dla agenta 007 czyli Jamesa Bonda. Srebrny DB5 pojawił się w filmach "Goldfinger" (1964) i "Thunderball" (1965). Pojazd dla superagenta brytyjskiego wywiadu zaopatrzony był w różne gadżety - siedzenie z katapultą, karabiny maszynowe, rozpryskiwacz oleju czy płyty pancerne. Ten sam model już jako prywatne auto Bonda pojawia się jeszcze w filmach "Goldeneye" (1995) i "Jutro nie umiera nigdy" (1997). Szary DBS grał w obrazie "W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości" (1969). Po krótkiej przerwie z Lotusem Aston powrócił z modelem Volante w "Obliczu śmierci" (1987). Potem nastąpiła era BMW, po której Vanquish wystąpił w "Śmierć nadejdzie jutro" (2002).W ostatnim filmie o Jamesie Bondzie "Casino Royale", który wejdzie na polskie ekrany 17 listopada, brytyjski agent ma jeździć najnowszym Astonem Martinem DBS. Aston Martin od początku swej historii aktywnie uczestniczył w wyścigach samochodowych. Nie zabrakło w nich także pojazdów z serii DB. W 1959 roku 24-godzinny wyścig w Le Mans zakończył się podwójnym zwycięstwem wyczynowego modelu DBR1/300. Pierwsze miejsce zajęli Amerykanin Carroll Shelby i Brytyjczyk Roy Salvadori, a na drugim zostali sklasyfikowani Francuz Maurice Trintignant i Belg Paul Frere.Historia marki Rodem z wyścigów górskichFirma Aston Martin została założona w 1914 roku przez Lionela Martina i Roberta Bamforda, którzy wcześniej sprzedawali samochody Singer. Obaj postanowili jednak produkować własne pojazdy. Nazwę nowego przedsiębiorstwa utworzono od wzgórza Aston Hill, na którym w wyścigach górskich startował Martin. Pierwszy samochód wyprodukowano w roku 1915. Po I wojnie światowej pod kierownictwem grupy biznesmenów, która przejęła kontrolę nad firmą, wytwarzano słynne modele sportowe - Le Mans i Ulster. W 1947 roku przedsiębiorstwo zostało kupione przez Davida Browna. Brytyjski biznesmen przejął wówczas także firmę Lagonda i po połączeniu obu marek powstał Aston Martin Lagonda. Nowy model DB1 (DB od Dawid Brown) zapoczątkował słynną serię Astonów Martinów. Z biegiem czasu na początku lat 70. pomimo bardzo dobrej opinii rynku zakłady popadły w kłopoty finansowe. Firma przechodziła z rąk do rąk, aż w roku 1986 większość jej akcji wykupił Ford. W sezonie 2005 słynna brytyjska marka z dużym powodzeniem powróciła do wyścigów samochodowych.
Aston Martin DB6 - Następca auta agenta 007
Pierwsze powojenne modele Astonów Martinów powstawały w Feltham w hrabstwie Middlesex. Nowy model BD1 wyprodukowano w liczbie tylko 14 egzemplarzy.