Rekonstrukcją mechanicznych części typu D zajęła się brytyjska firma Crosthwaite & Gardiner ze wschodniego Sussexu, która ma 30-letnie doświadczenie z restaurowaniem historycznych samochodów i budową replik bolidów Auto Union dla muzeum fabrycznego Audi. Karoseria jest dziełem spółki Roach Manufacturing z okolic Southampton.
Restauratorzy w obu spółkach mieli trudną pracę, gdyż dokumentację techniczną auta wywieziono po drugiej wojnie światowej do Związku Radzieckiego, gdyż zakład w Zwickau znajdował się w radzieckim sektorze okupacyjnym. W ZSRR dokumentacja zniknęła bez śladu. Również istniejące bolidy wyścigowe przepadły gdzieś w krajach nadbałtyckich, jeden udało się odnaleźć jakieś dwadzieścia lat temu, ale samochód był mocno zniszczony. Nadwozie nowej repliki typu D zespół Keith’a Roach’a przygotował na podstawie kilku zdjęć dostępnych w archiwum fabrycznym. W podobny sposób już wcześniej budowali 16-cylindrowy typ C, który wystawiony jest w muzeum fabrycznym Audi.
Typ D był ostatnim ze srebrnych bolidów spod czterech pierścieni, mały 1,5-litrowy typ E istniał tylko jako model, ponieważ pracę nad tym samochodem zatrzymały wydarzenia wojenne. Auto Union typ D zadebiutowało w sezonie 1938 i było napędzane 3-litrowym 12-cylindrowym silnikiem o mocy 309 kW (420 KM). W kolejnym sezonie jego moc zwiększono o kolejnych 65 KM (do 357 kW/485 KM) dzięki dodaniu drugiej sprężarki mechanicznej Roots. Z powodu zainstalowania drugiej sprężarki zmienił się tył auta, gdzie pojawiły się większe wloty powietrza, natomiast przód był bardziej płaski. Typ D z dwoma sprężarkami zwyciężył w roku 1939 w dwóch Grand Prix – Hermann Paul Müller wygrał we Francji na torze w Remesz, natomiast w ostatnim wyścigu przed wybuchem drugiej wojny światowej, który odbył się 2 września 1939 na miejskim torze w Belgradzie, jako pierwszy przejechał linię mety Tazio Nuvolari.
Nowa replika typu D zastąpi na imprezach oldtimerów starszy model z roku 1938 z jedną sprężarką mechaniczną Rootsa, który częściowo zbudowano z oryginalnych części. Samochód zostanie wystawiony w muzeum fabrycznym Audi.
W czasie Festiwalu Szybkości w Goodwood za kierownicą nowej repliki zasiądzie miłośnik i kolekcjoner samochodów historycznych, a zarazem perkusista Pink Floyd, Nick Mason. Okazyjny kierowca wyścigowy i pięciokrotny uczestnik słynnego maratonu 24 godziny Le Mans również w zeszłym roku prowadził w Goodwood bolid Auto Union, chodziło o 16-cylindrowy typ C.
Oprócz Auto Union typ D firma Audi zaprezentuje w Goodwood również Audi A4 Superturismo, z którym Frank Biela, pięciokrotny zwycięzca Le Mans, dwanaście lat temu wygrał puchar samochodów turystycznych na Wyspach Brytyjskich. W Goodwood auto prowadzić będzie sam Biela. Na festiwalu pojawi się także bolid Audi R10 TDI, który już trzy razy wygrał w 24-godzinówce w Le Mans.