Często fabryki produkowały tylko same podwozia, a karoserie – według indywidualnych potrzeb i zamówień – dostarczały wyspecjalizowane zakłady.

W styczniowym numerze miesięcznika „Auto” z 1930 roku znaleźliśmy reportaż z fabryki produkującej Morrisy, zlokalizowanej w Cowley, niedaleko Oxfordu, na południu Anglii.

Fabryka w Cowley niedaleko Oxfordu

Foto: Auto Świat
Fabryka Morrisa

Produkowano tam w systemie „półmasowym” 300 samochodów dziennie. Fabryka powstała w 1912 roku, ale na dobre rozkręciła się w latach 20. XX w. W Cowley budowano karoserie, odbywał się tu też końcowy montaż aut.

Silniki oraz przednie i tylne zawieszenia produkowano w innym zakładzie – w Coventry.

Wysłannik miesięcznika „Auto” szczegółowo opisuje kolejne fazy montażu samochodów na ruchomych liniach. Zabawne jest jego zdziwienie szybkością zakładania dętek i opon na koła (rekord jednego pracownika to 800 kół dziennie).

Silniki produkowano w Coventry

Foto: Auto Świat
Fabryka Morrisa

Obecnie w fabryce w Cowley (należącej do BMW) produkowane są samochody Mini.