Samochody eksponowane były w Grand Palais – ogromnym pawilonie wystawienniczym zbudowanym w centrum miasta, tuż obok Pól Elizejskich, na wystawę światową w 1900 roku.
Już rok później zorganizowano tam salon samochodowy. Auta wystawiano nie tylko pod dachem, lecz także na Champs Elysées oraz w przyległych uliczkach. Można tam było również odbyć jazdę próbną.
Jakie auta cieszyły się największym zainteresowaniem? Największe, najdroższe, z silnikami 8-, 12-, a nawet 16-cylindrowymi (Cadillac). Tu niewiele się zmieniło przez ostatnie 84 lata.
Dziś publiczność salonów motoryzacyjnych, np. w Genewie (6-16 marca), Paryżu (4-19 października) też najbardziej zachwyca się luksusowymi i supersportowymi samochodami.
Techniczną sensacją paryskiego salonu w 1930 roku był gaźnik (zwany wtedy karburatorem) Stromberga, pozwalający zwiększyć moc silnika nawet o 10 proc.
Wśród fachowców z branży motoryzacyjnej trwała też dyskusja o zaletach i wadach wprowadzanego wówczas napędu na przednie koła. Zastanawiano się też, jak zmniejszyć masę karoserii samochodów. Trwający na świecie od 1929 roku kryzys budził coraz większy niepokój i producentów, i kierowców...