Zorganizował go Małopolski Klub Automobilowy. Długość trasy wyznaczonej w centrum Lwowa wynosiła 3041 metrów. Startowało 18 kierowców samochodów i 12 motocyklistów.

Uczestnicy wyścigu w fotorelacji miesięcznika „Auto"

Wyścig we Lwowie w 1930 r. Foto: Auto Świat
Wyścig we Lwowie w 1930 r.
Wyścig we Lwowie w 1930 r. Foto: Auto Świat
Wyścig we Lwowie w 1930 r.

Rozegrano 5 biegów po 7-17 okrążeń. Zmagania zawodników obserwowało 20 tysięcy mieszkańców Lwowa. Przygotowanie wyścigu i trasy okazało się bardzo kosztowne – wydatki w sumie wyniosły 60 tys. złotych. Przekładając to na dzisiejsze realia była to równowartość ok. 600 000 zł.

Organizacja wyścigu

Wyścig we Lwowie w 1930 r. Foto: Auto Świat
Wyścig we Lwowie w 1930 r.

Porządku na trasie wyścigu pilnowało 500 policjantów, miejsca niebezpieczne zabezpieczono workami z piaskiem.

Ciekawą relację oraz fotoreportaż z wyścigu we Lwowie przynosi wrześniowy numer miesięcznika „Auto” z 1930 roku. Interesujące są tabele z wynikami poszczególnych okrążeń.

Przebieg zawodów

Wyścig we Lwowie w 1930 r. Foto: Auto Świat
Wyścig we Lwowie w 1930 r.

W klasie samochodów turystycznych najszybsza była p. Koźmianowa startująca na 100-konnym samochodzie Austro-Daimler, uzyskując średnią prędkość 68,832 km/h.

Wyniki

Wyścig we Lwowie w 1930 r. Foto: Auto Świat
Wyścig we Lwowie w 1930 r.

W klasie samochodów sportowych średnia prędkość najszybszego okrążenia wyniosła 77,616 km/h, a w klasie samochodów wyścigowych średnia z najszybszego okrążenia wyniosła 82,872 km/h.

W ostatecznej klasyfikacji Mistrzostw Polski na rok 1930 tryumfował Maurycy hrabia Potocki, startujący na Bugatti.

Mistrzostwo Polski

Wyścig we Lwowie w 1930 r. Foto: Auto Świat
Wyścig we Lwowie w 1930 r.