Pierwszy dwuosobowy roadster BMW 315/1 pojawił się w 1934 roku. Pod maską miał rzędowy silnik sześciocylindrowy z rozrządem OHV o pojemności skokowej 1490 cm3 i mocy 29 kW (40 KM). W porównaniu ze zwykłym modelem 315 ten miał o 5 KM więcej i pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 125 km/h.
Te parametry wystarczyły do triumfu w Alpach oraz na 2000 km w Niemczech (2000 km durch Deutschland). Jednak model 315/1 produkowany był dwa lata i stał się podstawą do następnych modeli. Jeden z nich stworzył fabryczny kierowca BMW Ralph Roese, który podniósł moc silnika do 101 kW (137 KM), przy nadwoziu o masie 380 kg!
Nie można zapomnieć o modelu 328 z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1971 cm3 i mocy 59 kW (80 KM). który okazał się najsłynniejszym samochodem tej marki przed II wojną światową. W latach 1936-40 powstały 464 egz., które wygrywały wszędzie gdzie się tylko dało. Ten sam silnik napędzał także niemiecką Formułe 2, a w angielskich samochodach marki Bristol przetrwał jeszcze dłużej.
Sławny model 328 dopełnił typ 319 z silnikiem o mniejszej o 50 cm3 pojemności i mocy 40 kW. Silniki sześciocylindrowe powstawały w Eisenach, a pierwszy z nich o pojemności 1,2 l do typu 303, także został tam całkowicie skonstruowany. Karierę roadsterów BMW przerwała wojna.
Następne pojawiły się dopiero jesienią 1955 roku. Było to arcydzieło hrabiego Alberta Goertza z ośmiocylindrowym silnikiem widlastym o pojemności skokowej 3168 cm3 i mocy 150 KM. Model 507 rozwijał prędkość maksymalną 225 km/h. Produkcja tego luksusowego i drogiego roadstera zakończyła się w 1959 roku wyprodukowaniem 252 egzemplarzy. BMW miało wówczas inne problemy niż produkcja roadsterów, gdyż przed firma stanęło widmo bankructwa.
Prawie trzydzieści lat później, gdy sytuacja finansowa BMW była już zupełnie inna, wprowadzono do produkcji mała serię modelu Z1. Do jego budowy wykorzystano komponenty z Serii 2 E30, a dokładnie 325i. Sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2.5 litra dawał moc 125 kW. Produkcja dwuosobowego roadstera rozpoczęła się w 1988 roku, ale dzięki spekulantom ukończona została po trzech latach. Wyprodukowano około 8 tys. egzemplarzy. Ciekawostka modelu był system zamykania drzwi, które nie otwierały się w sposób klasyczny. Po naciśnięciu przycisku przemieszczały się do karoserii.
Od połowy lat dziewięćdziesiątych nieprzerwanie produkowana jest seria Z. Po małym Z3, nastały dwie generacje Z4. Nie można pominąć też Z8 z lat 1999-2003. Mistrzowska praca Henryka Fiscera, któremu za inspirację posłużył model 507, będzie zapewne jeszcze przez wiele lat poszukiwanym dziełem.