Do konkursu zgłoszono w sumie 53 pięknych historycznych samochodów, które swoimi datami produkcji pokryły okres sześćdziesięciu lat – najstarszym pojazdem było Hispano-Suiza H6 Tourer Duvivier z roku 1919, a najmłodsze auto powstało w roku 1971. Oprócz konkursu historycznych samochodów rywalizacja toczyła się w kategorii najlepszy design samochodu koncepcyjnego lub prototypu (Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes). W tej kategorii zaprezentowano trzynaście nowoczesnych samochodów. Listę zgłoszonych aut można znaleźć w naszym wcześniejszym artykule.
Razem przyznano 27 nagród – 8 wyróżnień jury, 7 nagród specjalnych jury, 8 nagród w kategoriach wiekowych, 3 bardzo cenione nagrody publiczności oraz nagrodę główną.
Główną nagrodę, nazwaną Trofeo BMW Group – Best of Show by the Jury, przyznano modelowi Mercedes-Benz SSK 2-seater, wyprodukowanemu przez brytyjskiego producenta nadwozi Williego White’a w roku 1930. Samochód należy dziś do kolekcji Ralpha Laurena.
Nagrodę Coppa d’Oro Villa d’Este, czyli główną nagrodę przyznawaną przez publiczność, uzyskało Bugatti 57 C Cabriolet Voll & Ruhrbeck z roku 1939. Właścicielką samochodu, który należy dziś do Jamesa A. Pattersona, była Norweżka Sonja Heine, która na olimpiadzie w Garmisch-Partenkirchen w roku 1936 wygrała trzy złote medale w łyżwiarstwie figurowym.
Trofeo BMW Italia, nagrodę przyznawaną przez publiczność w Villa Erba, otrzymało Alfa Romeo 6C 1750 GS Flying Star z roku 1931. Samochód, który wyprodukowała firma Touring, znany jest najbardziej pod swoim przydomkiem Flying Star. Z prezentowanym modelem pani Josette Pozzo wygrała w roku 1931 na włoskim konkursie samochodowego piękna nagrodę Coppa d’Oro di Villa d’Este. Alfa należąca dziś do Artura Kellera przypisuje sobie po 76 latach kolejną ważną nagrodę na tym konkursie.
Po raz szósty przyznawano nagrodę Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes, którą zyskało Ferrari P4/5 Pininfarina z roku 2006. Chodzi o jedno z 400 wyprodukowanych Ferrari Enzo, które same w sobie jest prestiżowym samochodem. Jego właściciel James M. Glickenhaus zlecił jednak firmie Pininfarina wykonanie indywidualnego nadwozia. W wyniku tej „współpracy” powstał samochód P4/5, którego stylistyka nawiązuje do Ferrari 330 P4 z roku 1967, zwycięskiego samochodu w wyścigu w Daytonie.
Również region Europy Środkowo-Wschodniej może być dumny z historii swojej motoryzacji. Jedno z honorowych wyróżnień otrzymał czeski samochód Tatra 80 Sport Cabriolet Závody Tatra z roku 1932. Samochód Holendra Fransa van Harena startował w kategorii Moc i piękno – wspaniałe europejskie samochody lat 30-tych.