Logo

Historia polskiej motoryzacji - pojazdy i silniki z Mielca

Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski

Po zakończeniu wojny w Mielcu pozostały urządzenia, których nie zdołał wywieźć okupant, a później wyzwoliciele ze Związku Radzieckiego, np. ciężkie prasy, przydatne do tłoczenia elementów składowych ciągników Ursus-C45. Wytwarzano też m.in. wagi, garnki oraz nadwozia pojazdów pożarniczych i autobusowe na importowanych podwoziach. Budowano różne modele samolotów i na przełomie lat 40. i 50. ubiegłego wieku fabryce nadano wspomnianą już nazwę "WSK", do której później dopisano "PZL-Mielec".

Autor Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu