Brytyjski Jaguar w wielkim stylu uczcił sześćdziesiąte urodziny modelu XK. Na tor w pobliżu Chichesteru przywiózł kilka słynnych samochodów tej serii. Chodziło przede wszystkim o modele z lat 50.
Pierwszym z nich był XK 120 Montlhéry Fixed Head Coupé, który w roku 1952 zbudowano dla brytyjskiego kierowcy wyścigowego Leslie Johnsona, uczestnika m.in. Grand Prix Wielkiej Brytanii w roku 1950. Johnson na początku lat 50. wsławił się kilkoma rekordowymi jazdami, z których najdłuższa odbyła się w sierpniu 1952 roku i została nazwana „siedem dni i siedem nocy”. Razem z Bertem Hadley'em, Jackiem Fairmanem i Strilingiem Mosem przez cały tydzień jeździli po francuskim torze Montlhéry nieopodal Paryża, przejeżdżając ponad 27 tys. kilometrów ze średnią prędkością 160 km/h.
Kolejnym samochodem, który zaprezentował się w Goodwood był dwumiejscowy roadster XK 120 NUB 120. Samochód należał do brytyjskiego kierowcy wyścigowego Iana Appleyarda, który zbierał laury na międzynarodowym polu. Na fotelu pilota zasiadała jego małżonka Patricia, córka Williama Lyonsa, współzałożyciela spółki Jaguar Cars Ltd. W roku 1950 małżeństwo Appleyard wygrało z tym samochodem Rajd Alpejski, a ponieważ nie otrzymali żadnych punktów karnych, przyznano im Puchar Alpejski. Rok później nie tylko powtórzyli swój sukces w trudnym rajdzie górskim, ale laury zbierali również w holenderskim Rajdzie Tulipanów i brytyjskim Rajdzie RAC. W roku 1952 nie udało im się co prawda zwyciężyć w klasyfikacji absolutnej Rajdu Alpejskiego, ale ponieważ nie uzyskali żadnych punktów karnych, przyznano im, jako pierwszej załodze w historii rajdu, Złoty Puchar.
Trzecim klasycznym samochodem serii XK był mocniejszy model 140, należący kiedyś do Rogera Walshawa i Petera Boltona, którzy z tym pojazdem stanęli w roku 1956 na starcie wyścigu 24 godziny Le Mans. Po dwudziestu jeden godzinach zostali zdyskwalifikowani z jedenastego miejsca.
W Goodwood zaprezentowano również słynny sportowy D-Type wyprodukowany w marcu 1956. Załoga Duncan Hamilton i Ivor Bueb jadąca w barwach zespołu fabrycznego zwyciężyła z tym samochodem wyścig 12 godzin w Remes, później załoga Ivor Bueb/Mike Hawthorn uzyskała z tym bolidem szóste miejsce w Le Mans, a w następnym roku trzecie miejsce na amerykańskim torze Sebring. D-Type uzyskał później zwycięstwo w Le Mans, za kierownicą zmieniali się wtedy Ivor Bueb i Ron Flockhart.
Jaguar nie przypomniał wyłącznie 60-lecie serii XK, ale również dwadzieścia lat od zwycięstwa prototypu XJR-9 LM na torze La Sarthe. Holender Jan Lammers i Brytyjczyk Andy Wallace zmieniali się wtedy za kierownicą z szybkim szkockim szlachcicem Johnnym Dumfriesem. Zwycięski samochód w ramach obchodów tego jubileuszu jeździł w tym roku po francuskim torze podczas 24-godzinnego wyścigu.
Słynne samochody z dawniejszej i bliższej przeszłości dopełniły w Goodwood nowoczesne modele XKR-S i XKR Coupe aktualnej generacji. Warto wspomnieć, że XKR-S jest najszybszą wersją tego modelu w całej jego historii.
Wybitny jubileusz serii XK Jaguar uczci dodatkowo limitowaną edycją obecnej generacji, którą nazwano XK60. Samochód zaprezentowany zostanie podczas salonu samochodowego w Londynie.