Dzika nazwa, ale dzielny samochód. Wildcat był pierwszym modelem Daihatsu sprzedawanym na niemieckim rynku. Dzisiaj stał się uroczym, a jednocześnie niedrogim klasycznym SUV-em.
W krajach hiszpańskojęzycznych samochód nosi miano Montero, ponieważ pierwotna nazwa ma jeszcze inne, mniej cenzuralne znaczenie w tym języku. Seria L 040 była produkowana w latach 1982-90, a obecnie niemal już wyginęła. A zatem najstarsze egzemplarze mogą być rejestrowane jako zabytki.
Pierwszy Patrol to prawdziwie japoński klasyk. Samochód wszedł do sprzedaży w 1951 roku, równolegle z Toyotą Land Cruiser NA. Na zdjęciu egzemplarz z najbardziej znanej serii 160. W tej postaci auto było produkowane w latach 1980-89.
Auto, które przeżyło Związek Radziecki. Pytanie tylko: dlaczego kraj, który zbudował myśliwiec MIG 29 oraz stację kosmiczną Salut 4, nie był w stanie zrobić porządnego jakościowo auta terenowego? A może według Rosjan tak powinno być?
W 1958 roku Francuzi zabudowali w tyle 2CV drugi silnik, który służył do napędzania tylnej osi. Dwie stacyjki, dwie skrzynie biegów, dwie dźwignie tych przekładni. Łącznie powstały 694 auta. Geniusz + szalone pomysły = Citroën.
Powstał w czasach niezbyt szczęśliwej współpracy pomiędzy koncernami Chryslera i Renault. Od 2001 roku rozwijany był już pod kierownictwem Chryslera. Obecne modele Compass oraz Liberty nie są jego prawdziwymi następcami.
Gdy w wiadomościach pokazywano rebeliantów w różnych krajach, okazywało się, że bardzo chętnie używali Land Cruisera. Pewnie Toyota nie jest z tego powodu najszczęśliwsza, ale jej auta są nie do zdarcia!
Model E30 z napędem na wszystkie koła powstawał w latach 1985-91. To była odpowiedź na samochody Audi.