Czy znacie imię Heinz Melkus? Ten wschodnioniemiecki entuzjasta i konstruktor budował na przełomie lat 60- i 70-tych, nie zważając na klimat polityczny i brak odpowiedniej techniki, atrakcyjne auto sportowe ze skrzydlatymi drzwiami, które nosiło nazwę Melkus RS1000. Samochód napędzany był 2-suwowym 3-cylindrowym silnikiem Wartburg, z którego udało się wydobyć fantastyczne 115 koni.
Syn i wnuk Heinza Melkusa, którzy aktualnie prowadzą salon sprzedaży BMW i Lotusa, przygotowują teraz ambitny projekt. Planują wybudować nową fabrykę, w której oprócz limitowanej serii replik pierwotnego RS1000, chcą produkować do 25 sztuk zupełnie nowego sportowego coupe.
Prace projektowe nad prototypem Melkus RS2000 rozpoczną się w styczniu przyszłego roku we współpracy z projektantem Sebastianem Wolframem i Politechniką w Dresden. Plan liczy z prezentacją prototypu wiosną 2008 i rozpoczęciem seryjnej produkcji w tym samym roku. Design RS2000 co prawda zapożyczył niektóre linie i kształty pierwotnego RS1000, jednak konstruktorzy auta nie chcą nawiązywać do stylu retro.
Jeśli chodzi o przedwstępne dane techniczne, rozmiary coupe Melkus RS2000 z silnikiem przed tylną osią i odchylanymi drzwiami wyniosą 4 x 1,8 x 1,12 m, napęd zapewni 2-litrowa 4-cylindrowa jednostka o mocy 130 do 200 koni współpracująca z 6-biegową przekładnią. Dzięki masie pod 1000 kg RS2000 będzie w stanie przyśpieszyć do setki w czasie krótszym niż 5 sekund i osiągać prędkość maksymalną 250 km/h. Cena powinna wynosić ok. 75 tys. euro.