Do pokonania mieli dziesięć okrążeń pętli liczącej 76,989 km, wytyczonej na publicznych drogach departamentu Seine-Maritime. Faworytami do zwycięstwa w Grand Prix Automobilklubu Francji byli głównie miejscowi kierowcy oraz producenci. Liczono także na włoską ekipę Fiata z Vincenzo Lancią, a niektórzy wskazywali na Mercedesa i Benza. Mercedes i Benz – rewelacja z NiemiecMercedes wystawił model 140 hp, który bazował na ubiegłorocznym pojeździe. Zmieniono tylko rozstaw osi oraz rozmiar opon. Czterocylindrowy silnik, przygotowany według założeń Wilhelma Maybacha, o pojemności 12 824 ccm rozwijał maksymalną moc 135 KM przy 1400 obr./min. Benz, który debiutował w wyścigach Grand Prix, na zawody w Dieppe przygotował model 120 hp. Napędzał go również 4-cylindrowy silnik, skonstruowany przez Louisa de Groularta, o pojemności 12 076 ccm i mocy 120 KM przy 1500 obr./min.O szóstej rano 7 lipca 1908 roku rozpoczął się wyścig. 48 kierowców startowało pojedynczo, jeden za drugim. Ogromna większość spośród 300 tysięcy widzów oczekiwała na zwycięstwo któregoś z Francuzów. Po pierwszym okrążeniu prowadzenie jednak objął Otto Salzer (Mercedes). Na drugim na pierwszą pozycję przebił się Christian Lautenschlager z mechanikiem Mäcklem. W trzeciej rundzie liderem został Paul Bablot na Brasierze. Tę pozycję utrzymał do półmetka wyścigu. Potem ponownie aż do końca zawodów pierwsze miejsce objął Lautenschlager. Kierowcy Mercedesa pokonanie niemal 770-kilometrowej trasy zajęło 6 godzin, 55 minut i 43 sekundy. Sto lat później – podróż wokół Dieppe Kolejne pozycje na podium wywalczyli Francuzi Victor Hémery i Réne Hanriot, ale prowadzący niemieckiego Benza. W setną rocznicę wyścigu o Grand Prix Automobilklubu Francji w Dieppe na tę samą trasę wyruszyły historyczne pojazdy – Mercedes 140 hp i Benz 120 hp. Chociaż nie udało im się uzyskać prędkości, z jaką zawody wygrał Lautenschlager (111,117 km/h), oba samochody przejechały ten dystans bez poważniejszych problemów.Przed startemW Grand Prix Automobilklubu Francji silnej reprezentacji zespołów francuskich (Clément-Bayard, Brasier, Panhard-Levassor, Lorraine-Dietrich, Renault i Mors) Niemcy przeciwstawili ekipę Mercedesa w składzie: Christian Lautenschlager (35), Otto Salzer (19) i Willy Pöge (2) oraz Benza, którym jechali Francuzi Victor Hémery i René Hanriot oraz Niemiec Fritz Erle.Od pierwszego wyścigu - Historia działalności sportowej firmy Daimler jest tak samo długa i bogata jak historia sportu samochodowego Już w pierwszych w dziejach motoryzacji zawodach automobilowych w 1894 roku na trasie Paryż-Rouen znakomicie spisywały się pojazdy Panhard--Levassor z silnikiem zbudowanym na licencji Daimlera.W roku 1901 pojawił się pierwszy „prawdziwy” Mercedes, który szybko zaczął odnosić sukcesy w sporcie. Potem były zwycięstwa w wyścigach Grand Prix w latach 1908 i 1912. W tej kategorii triumfy w latach 30., a później 50. XX wieku odnosiły kolejne modele Mercedesów. Były także sukcesy w zawodach samochodów sportowych oraz prototypów. Obecnie Mercedes dostarcza silniki czołowemu zespołowi Formuły 1 – McLarenowi – oraz z powodzeniem uczestniczy w wyścigach DTM.
Mercedes 140 hp - Podróż w przeszłość
Samochodowe wyścigi Grand Prix narodziły się w 1906 roku we Francji. Dwa lata później najlepsi kierowcy spotkali się w Dieppe.