• Auto zostało zbudowane na podzespołach Mercedesa i Porsche
  • Silnik o mocy 375 KM przygotowało AMG

W 1978 roku o tym niezwykłym „skrzydlaku” było naprawdę głośno. CW 311 zostało skonstruowane przez Rainera Buchmanna, właściciela tuningowej firmy bb. Drugim ojcem konstrukcji był Eberhard Schulz, inżynier Porsche. W aucie znalazło się wiele elementów Mercedesa i Porsche – sportowe auto miało nawet gwiazdę na grillu. Ale Mercedes nic o tym samochodzie nie wiedział, przynajmniej do czasu.

Mercedes CW 311 - osiągi dzięki podzespołom Mercedesa i Porsche

CW 311 posiadał karoserię wykonaną z włókna szklanego, opartą na rurowej ramie przestrzennej. Silnik 6.3 V8 pochodził z Mercedesa 600 i został stuningowany przez AMG. Do zmiany przełożeń posłużyła 5-biegowa skrzynia manualna ZF. Końcówki wydechu, tak jak w wyścigowym Mercedesie 300 SL, kończyły się tuż przed lewym tylnym kołem. Auto rozwijało 375 koni i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwalało rozpędzić się do 100 km/h w 4,8 s, a do 200 km/h w 12,7 s.