Produkcję tych pojazdów w zmienionej wersji kontynuowano także po II wojnie. Na początku lat 60. zakończono wytwarzanie Kapitäna P (Panoramascheiben - od panoramicznych szyb z przodu i tyłu samochodu). W lutym 1964 roku Opel zaprezentował nową rodzinę aut wyższej klasy. Do wcześniej znanych modeli Kapitäna i Admirala dołączył Diplomat. Tę serię pojazdów popularnie nazywano "wielką trójką" lub KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat). Podstawową jednostką była widlasta "ósemka"Początkowo Diplomat A był wyposażany w silnik V8 o pojemności 4,6 l (190 KM) oraz dwuprzełożeniową automatyczną skrzynię biegów Powerglide. Później pojawiła się 230-konna, 8-cylindrowa, widlasta jednostka napędowa 5,4 l. W marcu 1969 roku Opel wprowadził na rynek nową linię modeli KAD. Otrzymały one nowocześniejszą karoserię. Były bardziej wyrafinowane technicznie, m.in. w tylnym zawieszeniu pojawiła się oś de Dion. Flagowy samochód, czyli Diplomat B, dostępny był z 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem 2,8 l z wtryskiem paliwa lub ze znanym z wcześniejszej wersji V8 o pojemności 5,4 l. Auto można było zamówić z 3-stopniową automatyczną skrzynią biegów (Turbo-Hydramatic) lub 4-stopniową manualną. Karoseria nowego pojazdu była typowa dla ówczesnych modeli General Motors i wyraźnie przypominała australijskiego Holdena Statesmana. Jak przystało na klasę wyższą, w Diplomacie nie brakowało luksusowego wyposażenia. Wnętrze wykończono skórą i drewnem. Nie zabrakło klimatyzacji i elektrycznie opuszczanych bocznych szyb. W 1970 roku w standardzie znalazły się także halogenowe reflektory oraz zintegrowana z szybą przednią antena radiowa. Kryzys energetyczny pierwszej połowy lat 70. XX wieku spowodował znaczny spadek sprzedaży Diplomatów B. O ile w pierwszym roku produkcji auto znalazło 17 777 nabywców, o tyle w roku 1974 było to już 10 procent tej liczby - 1754. Produkcję drugiej generacji Diplomatów zakończono w 1977 roku. Z powodu wspomnianych kłopotów z paliwem Opel zrezygnował z planów skonstruowania nowego pojazdu klasy wyższej. W tym segmencie firma postawiła na import limuzyn Chevroleta i Cadillaca.Kabriolety, coupé i inne rarytasyW rodzinie pojazdów KAD nie zabrakło też prawdziwych rarytasów. W 1970 roku Opel na podwoziu Diplomata zaprojektował cztery kabriolety dla VIP-ów. Te auta zbudowały firmy Fissore i Karmann. Dla telewizji ZDF wytwórca karoserii Vogt z Bad Neuenahr skonstruował samochód z nadwoziem fastback. Na bazie modelu Diplomat, z wykorzystaniem jego silnika 5,4 l, były kierowca rajdowy Erich Bitter zbudował liczącą blisko 400 egzemplarzy serię luksusowych sportowych coupé Bitter CD.