Samochód prezentował połączenie klasycznych linii i dobrego smaku. Nowy pojazd miał przyczynić się do poprawy wizerunku firmy. To z dużym powodzeniem mu się udało. Sportowe coupe oraz rodzinne familiale W marcu roku 1961 na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał pierwszy francuski silnik z wtryskiem bezpośrednim. Sześć miesięcy później był on już montowany w modelu 404. Auto wyposażone w tę jednostkę osiągało moc 85 KM, poprzednia wersja miała tylko 72 KM. Roczna produkcja szybko sięgnęła 260 000 pojazdów. Wytwarzano je w fabryce zbudowanej na 300 hektarach w Ile Napoleonpod Miluzą. Gama silników używanychw Peugeotach 404 szybko rosła. Wkrótce dołączył do nich także 1.9 l Diesel. Dostępny był także model wyposażony w 3-przełożeniową, automatyczną skrzynię biegów firmy ZF. Popularność Peugeot 404 zawdzięcza także licznym wersjom nadwoziowym. Początkowo dostępny był tylko sedan. Szybko jednak na rynku pojawiło się coupé. Potem doszedł jeszcze kabriolet, kombi oraz 7-osobowe familiale, czyli odmiana kombi, w której na specjalnej kanapie w końcu auta można było przewozić dodatkowych pasażerów. Wytwarzano także liczne wersje do przewozu towarów. Produkcję Peugeota 404 zakończono w roku 1975 (pikap dostępny był jeszcze do 1980). Łącznie wytworzono 2 885 377 egzemplarzy tego auta w różnych wersjach nadwoziowych, silnikowych i wyposażeniowych.W roku 1982 założono Club 404, który skupia miłośników tego pojazdu. Dzisiaj liczy ponad 1000 członków na całym świecie. Na afrykańskie trasy tylko Peugeot 404 Peugeot 404 znakomicie radził sobie na rajdowych trasach. Szczególnie wiele sukcesów odniósł w Afryce. Ten wydawałoby się rodzinny pojazd znakomicie radził sobie na tamtejszych trasach i bezdrożach. W najsłynniejszych afrykańskim Rajdzie Safari w 1963 roku tryumfował na "404" nasz rodak mieszkający w Kenii Nick Nowicki pilotowany przez Paddy'ego Cliffa. W latach 1966-1967 w Rajdzie Safari najlepszy był Bert Shankland z Tanzanii z pilotem Chrisem Rothwellem. Rok później ponownie na listę zwycięzców wpisał się Nowicki. W czerwcu 1965 roku prototypowy Peugeot 404 z silnikiem Diesla ustanowił na różnych dystansach 40 nowych rekordów świata w swej kategorii.W tym samym roku argentyńskie Gran Premio Standard wygrał Ernesto Santamaria. Dwa lata później zwycięstwo odniósł tam Sobiesław Zasada na Porsche 911.