W nowym muzeum marki Porsche można oglądać nie tylko szybkie samochody sportowe, ale również prototypy z nieodległej przeszłości. Jednym z nich jest Porsche C88, koncept z roku 1994, który miał być tanim ludowym autem pokroju Dacii Logan.
Kiedy w latach 90. Chiny usilnie szukały sposobu pokrycia dramatycznie rosnącego popytu na nowe auta przy maksymalnym wykorzystaniu miejscowej produkcji, ogłoszono m.in. przetarg na nowy samochód dla mas. Jedną z firm, które przedstawiły swój pojazd, była prestiżowa firma projektancka z Weissach.
Do produkcji nigdy nie doszło, ale Porsche przypomina ten etap swojej czynności eksponatem wystawionym w nowo otwartym muzeum. Projekt C88 powstał w dziale Porsche Engineering Services, który od lat wykonuje zlecenia dla niejednego producenta samochodów z całego świata. Sedan C88 można uważać jako protoplastę taniego samochodu dla rozwijających się rynków, w której to kategorii porażający sukces odniosła Dacia Logan.
Od strony stylistycznej auta mają niewiele wspólnego, jednak konstrukcyjnie są do siebie bardzo podobne. Dla rynku chińskiego niezbędne jest trójbryłowe nadwozie, które dostarcza właścicielowi pewną dostojność, nawet gdy cena nie przekracza 6000 dolarów. Oba samochody cechuje zwiększony prześwit, a według komunikatów prasowych z tamtego okresu, również odporność na trudne warunki eksploatacyjne i żywotność.
Galeria zdjęć
1/2 Porsche C88: ludowy samochód dla chińskiego rynku
1/2
Żródło: Auto Świat
Porsche C88: ludowy samochód dla chińskiego rynku
2/2 Porsche C88: ludowy samochód dla chińskiego rynku
2/2
Żródło: Auto Świat
Porsche C88: ludowy samochód dla chińskiego rynku
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.