Dzisiejsza produkcja Porsche kręci się wciąż wokół modelu 911, chociaż paleta jest zróżnicowana. Wybraliśmy zdjęcia przedstawiające mniej lub bardziej znane modele, które tworzyły historię niemieckiego producenta.
Część dotyczy ścisłej współpracy Porsche z Volkswagenem. W 1967 roku obaj producenci podpisali umowę, w wyniku którego dwa lata później powstało ludowe Porsche 914. Do podstawowej wersji montowany był czterocylindrowy silnik Volkswagen o pojemności skokowej 1,7 l i mocy (59 kW). W ofercie była też jednostka sześciocylindrowa o pojemności skokowej 2,0 l z Porsche 911. Do 1976 roku wyprodukowano 119 tys. egz. samochodów Porsche 914.
Lata siedemdziesiąte nie sprzyjały samochodom sportowym z dużym zużyciem paliwa, a więc także i Porsche musiała zacząć szukać własnej odpowiedzi za kryzys paliwowy. Odpowiedzią miał być model Porsche 924 z czterocylindrowym silnikiem umieszczonym z przodu i z napędem tylnych kół. Dwulitrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 92 kW został wkrótce wykorzystany także do Audi 100 i Volkswagena LT. Dzisiaj taki komponent w samochodzie marki Porsche z całą pewnością już nie zostałby zaakceptowany przez miłośników tej marki.Do 1988 roku wyprodukowano 152 tys. egz.
Nowością międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem w 1981 roku stał się model Porsche 944 z nowym silnikiem własnej konstrukcji. Była to jednostka o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 120 kW, którą stanowiła modyfikację silnika z Porsche 928. Użytkowników w Ameryce miał on zjednać sobie komfortowym przebiegiem momentu obrotowego, a Europejczyków sportowymi cechami. Nadwozie wykonano z ocynkowanych blach. Dostępne były wersje targa i cabrio. Do 1991 rok wyprodukowano 162 tys. egz.
„Łabędzim śpiewem” Porsche 924/944 okazał się model 968, który zaprezentowano w 1991 roku. To tanie Porsche okazało się w rzeczywistości drogie i kosztowało 90-100 tys. marek niemieckich. Ostatecznie sprzedano stosunkowo niewiele egzemplarzy, bo do 1994 roku tylko 14 tys.
Wyjątkowym modelem okazało się napędzane ośmiocylindrowym silnikiem Porsche 928, które miało swoja oficjalna premierę podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie (1977). Nowoczesna konstrukcja – silnik V8, sześcioletnia gwarancja na perforację nadwozia, zapewniły temu modelowi prestiżowy tytuł europejskiego Auta roku 1977/78. Do 1995 roku wyprodukowano 61 tys. egz.
W 1985 roku podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentowano superporsche, czyli model 956, w którym wykorzystano praktycznie wszystko co można zaliczyć do motoryzacyjnych i technicznych snów. Cena 370 tys. marek niemieckich, przyspieszenie 0d 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy i prędkość maksymalna 315 km/h. Napędzała go sześciocylindrowa jednostka o pojemności skokowej 2,8 l z dwoma turbosprężarkami (druga uruchamiała się od 4300 obr./min) o mocy 330 kW przy 6500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm przy 5000 obr./min.